استاندار کرمانشاه: مرحله دوم طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان باید سریعتر اجرایی شود

استاندار کرمانشاه گفت: پس از پیگیری‌های مستمر، مرحله اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان به بهره‌برداری رسید و فاز دوم این طرح نیز باید هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

«هوشنگ بازوند» عصر یکشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، اظهار داشت: توسعه بازارچه ها و مرزهای رسمی نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و کمک به پایداری جمعیت در مرزها دارد.

وی با اشاره به افتتاح مرحله اول طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان با تشکر از مسوولان گمرک ایران در تلاش موثر برای اجرای این طرح، خواستار اتخاذ تهمیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم طرح جامع گمرک مرز رسمی پرویزخان در آینده نزدیک شد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: گمرکات ایران برای اجرای مرحله اول طرح جامع گمرک پرویزخان، یک کار بسیار موثر انجام داد و ما از این نحوه کار و تلاش مسوولان گمرک ایران تقدیر و تشکر می کنیم.

وی گفت: امید است با توجه به تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، عملیات اجرایی مرحله دوم طرح نیز هرچه زودتر اجرا و سازمان مناطق آزاد در مرز مستقر شود تا در زمینه تکمیل زیرساخت ها به استان کمک قابل توجهی صورت گیرد.

بازوند ادامه داد: پیشنهاد دادیم که خسروی هم به عنوان منطقه آزاد محسوب شود که این موضوع هم اکنون از طریق مراجع ذیصلاح در حال پیگیری و بررسی است.

مرحله اول طرح جامع گمرک مرز پرویزخان روز شنبه با حضور «ذاکری» معاون گمرک کشور، حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، باباخانی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران کل، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسوولین محلی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار در استان اکنون فعال است.  

  
منبع: ایرنا

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا