رخنه مجدد جنگنده‌های چین به منطقه پدافندی تایوان

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پنج فروند جنگنده و هواپیمای تجسسی ارتش چین وارد منطقه شناسایی و پدافندی جزیره شدند.

به گزارش اشکان نیوز به نقل از مشرق، وزارت دفاع تایوان سه شنبه شب به وقت تهران مدعی شد که پنج فروند جنگنده و هواپیمای تجسسی ارتش چین وارد منطقه شناسایی  و پدافندی جزیره شدند.

حساب توییتری وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که پنج فروند هواپیمای نظامی چین از جمله سه فروند هواپیمای تجسسی «وای -۸» و دو فروند جنگنده «جی-۱۱» وارد منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.

 وزارت دفاع تایوان از رهگیری این جت‌های نظامی و اعزام سریع جنگنده‌های خود برای بیرون راندن جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی چین خبر داد.

پرواز مرتب هواپیماهای نظامی چین به جنوب غربی تایوان به چالشی برای این جزیره مبدل شده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدات خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

وزارت دفاع تایوان  اخیرا در گزارش دوسالانه خود نوشت که این اقدامات نشان دهنده تلاش پکن برای تضعیف نیروی هوایی تایوان از طریق فرسایش آن است. در این گزارش ادعا شده، به نظر می سد چین با تلاش برای القای ترس به مردم تایوان، به دنبال ایجاد فضایی روانی است. در گزارش دوسالانه تایوان آمده است راهبرد چین شامل جنگ سایبری، تبلیغات و کارزار انزوای بین‌المللی تایوان بوده تا از این طریق شرایط چین بدون هیچگونه جنگی پذیرفته شود.

در این گزارش آمده، چین احتمالا به دنبال خودداری از درگیری نظامی واقعی با تایوان بوده تا از این طریق از درگیری با آمریکا جلوگیری کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا