دو خبرنگار خانم «بتول بلالی و سمیرا علی نژاد» در جریان اعتراضات در سیرجان بازداشت شدند

در پی برگزاری تجمعات اعتراضی به مرگ «مهسا امینی» در سراسر کشور، در سیرجان شاهد برگزاری این تجمعات بودیم.

روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه در جریان برگزاری تجمع در سیرجان خانم “بتول بلالی” خبرنگار نشریه پاسارگاد در شهرستان سیرجان و “سمیرا علی نژاد” خبرنگار سیرجان راوی که بنا به وظیفه قانونی و حرفه‌ای خود در خیابان حاضر بودند تلفن همراه ایشان از سوی یک مقام پلیس توقیف شده و از این دو خبرنگار خواسته بودند که روز بعد برای دریافت گوشی تلفن و پاره‌ای از توضیحات به یکی از مراکز نیروی انتظامی در سیرجان مراجعه کنند. اما متاسفانه پس از مراجعه ، قرار بازداشت آنان صادر شده و به زندان سیرجان منتقل شدند.

روشن است که این خبرنگاران مطابق قانون مطبوعات مشغول انجام وظیفه حرفه‌ای خویش بودند. طبیعتاً در چنین شرایطی انتظار می‌رود نهاد محترم انتظامی به حدود قانونی فعالیت خبرنگار احترام بگذارد نه اینکه خبرنگار را بازداشت کند.

حال ذکر چند نکته لازم و ضروریست، پرونده هر دو نفر این همکاران رسانه شفاف و مشخص است. بتول بلالی در بین همکاران رسانه ای از جمله خبرنگارانی است که کمتر دنبال جار و جنجال بوده و نجابت و ساکت بودنش مثال زدنی است. سمیرا علی نژاد هم به صداقت و یک رنگی شُهره است.

تکلیف با خانم علی نژاد روشن است تنها خصوصیتی که اصلاً در او پیدا نمی کنید دورویی و دورنگی است. و پذیرفتنی نیست که امروز آنها را اغتشاشگر و خرابکار بنامیم هر دوی این فعالان رسانه ای، همیشه در دسترس بودند. در اکثر مراسم ها و نشست های خبری مسئولان شهرستان حضور فعال داشتند.

زیرا کار غیرقانونی نمی کردند که نیاز به پنهان کاری یا ساخت اکانت فیک و فعالیت در سایه‌ی پیج‌های بدون شناسنامه‌ و هویت داشته باشند.

اگر به پیج‌های پاسارگاد و سیرجان راوی نگاه بیاندازیم مدتهاست توسط پلیس فتا بررسی شده و ادمین های آن مشخص و شماره تلفن و آدرس منازلشان هم ثبت شده است.

بازداشت خبرنگار بومی که در گردهمایی معترضان حاضر شده و به دنبال تهیه گزارش شفاف و صادقانه بوده است. تنها رضایت خاطر دو گروه را تأمین می‌کند یکی آنهایی که به دنبال دروغ پراکنی و تزریق شایعه در رسانه های منفعت‌طلب هستند و دیگری آنهایی که از گردش آزاد و شفاف و البته منصفانه اطلاعات و رویدادها واهمه دارند!

رسانه های بدون کارنامه و هویت، در چنین مواقعی وقتی میدان را از حضور خبرنگاران شناسنامه دار خالی می بینند از خدا خواسته و هرجور که باب میل شان باشد شایعاتشان را به خورد مردم می دهند.

پس شایسته است که مقامات محترم قضایی و امنیتی در چنین مواقعی با خبرنگارانی که مدت‌هاست می شناسند و بارها فیلم و عکس شان را تهیه کرده و اخبارشان را در رسانه منتشر کرده اند تعامل و ارتباط نزدیک تری داشته باشند و حتی به گردش شفاف و منصفانه اخبار و رویدادها کمک کنند که اگر چنین شود بازار شایعه سازان و دشمنان مردم حسابی کساد خواهد شد.

در پایان از مقام محترم قضایی خواهشمندم زمینه آزادی دوهمکارمان را فراهم آورده و خانواده این عزیزان را از نگرانی در آورند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا