بلاتکلیفی شهریه‌های دانشجویی، معضل همیشگی سازمان بهزیستی

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

با گذشت نیمی از سال سازمان بهزیستی هنوز نتوانسته بدهی ترم‌ بهار و ترم های قبلی دانشجویان تحت پوشش خود را تسویه کرده و آنان را از بدهی مالی به دانشگاه‌ها برهاند‌.

دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همچنان دغدغه بدهی ترم‌های گذشته را دارند و نمی‌دانند برای انتخاب واحد ترم‌ پیش‌رو که اصولا در گرو تسویه بدهی‌های قبلی است چه باید بکنند‌.

برخی از دانشجویان اظهار می‌کنند به ‌دلیل عدم تسویه مالی سازمان با دانشگاه امکان طی پروسه دفاع ندارند و در حال از دست دادن سنوات تحصیلی خود هستند‌.

مدیران این سازمان مدام‌ از رفع این مشکل در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند‌ اما این در حالیست که تعدادی زیادی از دانشجویان به‌دلیل داشتن بدهی، امکان اخذ مدرک فارغ‌التحصیلی و شانس اشتغال به موقع را از دست می‌دهند.

حدود یکسال از آمدن و استقرار قادری در ریاست این سازمان می‌گذرد و او با داشتن ۱۰ ماه فرصت برای رسیدگی به این موضوع هنوز نتوانسته از عهده رفع مشکل شهریه‌های دانشجویی برآید‌.

او در نشست خبری اخیر خود که به مناسبت سالروز تأسیس بهزیستی برگزار شده بود از انعقاد تفاهم‌نامه‌های کشوری‌ با دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد خبر داد و گفت به زودی بدهی بهزیستی به دانشگاه‌ها تسویه خواهد شد اما این مشکل همچنان لاینحل باقیمانده است.

آنچه مسلم است این است که بهزیستی چه در ادوار گذشته چه در حال‌حاضر، از ساماندهی مقوله شهریه مددجویان خود عاجز و ناتوان است و تغییرات مدیریتی نیز تحول خاصی در رفع این مشکل ایجاد نکرده، اما سوال اینجاست بهزیستی که نمی‌تواند از عهده پرداخت شهریه دانشجویی مددجویان اصلی خود برآید چرا مدعی پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان مددجویان خود می‌شود؟ آیا سنگ بزرگ‌ علامت نزدن نیست؟؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا