ما به هرکسی ویلچر نمی‌دهیم ولو اینکه نیاز داشته باشد

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

اصغر کاظمی معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در نشست خبری اخیر گفت: «ما به هرکسی ویلچر نمی‌دهیم ولو اینکه نیاز داشته باشد، مادامی که فرد قادر است وزن خود را روی پایش بندازد به او ویلچر تعلق نمی‌گیرد، بلکه به کسانی ویلچر می‌دهیم که استفاده از آن به وضعیت جسمی ‌آنها آسیب نزند».

به گفته کاظمی,بهزیستی به افرادی که به استفاده از ویلچر نیاز دارند و کمیته تخصصی سازمان نیازشان را تایید می‌کند‌ ویلچر می‌دهد‌.

این مسئول با بیان اینکه «درحال‌حاضر آماری از تعداد معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند ندارم» افزود: ۶۰ درصد کل اعتبار تجهیزات توانبخشی هم‌اکنون در دست استان‌هاست و این یعنی استان بر حسب نیازی که از جامعه هدف احصاء‌ می‌کند به معلولان لوازم توانبخشی می‌دهد.

وی ویلچر را یکی از ارکان مهم پایدارسازی زندگی فرد دارای معلولیت خواند و گفت: تا پایان سال جاری نیاز به ویلچر را در سراسر کشور صفر می‌کنیم حتی اگر لازم باشد بودجه لازمه‌ را از طریق راه‌اندازی پویش یا کمک‌ خیرین تامین‌ کنیم.

پی‌نوشت۱؛نظر متخصصان ارتوپدی و توانبخشی درباره پاراگراف اول چیه؟ آیا باید اونقدر ویلچر ندن تا طرف از پا بیوفته؟ آیا فشار بیش از حد به بدن به خاطر ندادن/نداشتن ویلچر آسیب‌زا نیست؟ اگه کارشناسان درست تشخیص ندن چه کسی پاسخگوی آسیب‌های ناشی به معلولان بر اثر عدم برخورداری و استفاده ویلچر خواهد بود؟!

پی‌نوشت۲؛ یه وقت زشت نباشه رضاجوزی که ویلچر به نیازمندان اهداء می‌کنه آمار ویلچرهای اهدا شده و درخواست شده رو داره و معاون توانبخشی آمار معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند رو نداره!؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا