حتی یک معلول فاقد ویلچر در کشور نداریم‌!

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری اخیر که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود وجود حتی یک معلولِ فاقد ویلچر در کشور را رد و با بیان اینکه در فضای توانبخشی و دریافت ویلچر حتی یک پشت‌نوبتی نداریم، ادعا کرد: هیچ فرد معلولی در کشور وجود ندارد که به ویلچر نیاز داشته باشد اما فاقد آن باشد.

وی افزود: در صورت وجود حتی یک معلول فاقد ویلچر باید گفت وای به حال بنده که فردی در اقلیم مقدس نظام جمهوری اسلامی بخاطر نداشتن ویلچر از امکان حضور موثر در جامعه محروم شود.

قادری ادامه داد: چطور می‌توانیم واژه توانمندسازی را تعریف کنیم درحالیکه فردی برای حضور در جامعه به تجهیزات توانبخشی‌ دسترسی ندارد‌.

وی در واکنش به اظهارات سایر خبرنگاران مبنی بر وجود طیف وسیعی از معلولانِ فاقد ویلچر در مناطق محروم که توسط خیرین صاحب ویلچر می‌شوند، گفت: یک یا چند مورد را نمی‌توان به کل جامعه تعمیم داد و ارائه پاسخ این سوال را به معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اهاله داد.

ویلچر، کالای مصرفی نیست‌

قادری در ادامه ویلچر را کالای سرمایه‌ای دانست و گفت: ویلچر کالای مصرفی و زود تمام‌شو نیست و تا چند سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به راهکارهای اتخاذ شده برای مقابله با گرانی‌ و تأمین لوازم توانبخشی مورد نیاز معلولان، گفت: طبق شیوه‌نامه‌های موجود، بهزیستی هر ۵ سال یکبار موظف به دادن ویلچر به معلولان است اما ما این شیوه‌نامه را قبول نداریم.

قادری اظهار داشت: حوزه توانبخشی سازمان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان پیگیر بومی‌سازی و صنعتی‌سازی این اقلام است تا تجهیزات توانبخشی با رعایت کیفیت و کاهش زمان انتظار در کشور تولید شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام بنده ازاین مسئول سوآل دارم اونم اینکه ازکجااین همه مطمئن هست که کسی وجودنداره که بخاطره ویلچرازهمه چی محروم باشه ازکجااینقدرم مطمئن صحبت می‌کنید آقای محترم بنده دخترم ۲۰سال تحت پوشش بهزیستی مرکزی اهوازهست بامعلولیت خیلی شدید ذهنی که الان ۱۸سال پشت نوبت ویلچر هستم هنوزموفق به گرفتن ویلچر نشدم ازنظرمالی هم ضعیف هستم وقدرت خریدویلچربرای بچه ام ندارم چرابه زخم مردم نمک می‌پاشد چراازخداوندنمیترسید شما باید توی آخرت جوابگوی این مردم باشید بترسید ازروزقیامت
    دخترم غزل خلف زاده هست تحت پوشش بهزیستی اهواز میتونید برای این ادعای من تحقیق کنید ولی اگرازخدا می‌ترسید وواقعان ادعای دلسوزی میکنید رسیدگی کنید وبرسی کنید این مشکل بنده روحل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا