مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان: ظرفیت بندر تخصصی مواد معدنی و پتروشیمی کشور به ۴.۵ میلیون تن می رسد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بزرگترین بندر تخصصی صنایع معدنی و پتروشیمی کشور به 4.5 میلیون تن در سال رسید.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، سید علی اصغر علامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته‌ دولت و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهیدان باهنر و رجایی بیان داشت: هفته دولت فرصتی برای نمایش دستاوردهای دولت مردان و تلاش های انقلاب اسلامی در راستای خدمات رسانی به مردم و محرومیت زدایی در مناطق محروم است.

وی عنوان کرد: دولت مردان تلاش می کنند تا با بهره گیری از ظرفیت های موجود داخلی شرایط مناسب اقتصادی، صنعتی را برای افزایش شاخص های اقتصادی و رفاه اجتماعی و معیشتی مردم شریف ایران اسلامی فراهم کنند. در این سال ها کوشش شد تا در شهرستان پارسیان غربی ترین نقطه از استان هرمزگان ظرفیت های صنعتی و نفتی به یک فرصت در راستای محرومیت زدایی تبدیل شود.

علامه خاطرنشان کرد: در این راستا ظرفیت بندری مناسبی در شهرستان پارسیان وجود داشت که با سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بندری با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن مواد اولیه و محصولات تولیدی در افق بلند مدت با هدف واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و مناطق ویژه همجوار در استانهای بوشهر، فارس و سایر نقاط کشورفراهم شود.

وی با بیان اینکه اسکله شماره پنج بندر پارسیان سال ۱۳۹۹ مورد بهره برداری قرار گرفت، بیان داشت: اسکله شماره پنج با هدف تخلیه و بارگیری مواد اولیه آلومینیوم جنوب مورد بهره برداری قرار گرفت. ظرفیت این اسکله ۱.۲ میلیون تن مواد فله است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با تاکید بر اینکه احداث پروژه بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یک طرح ملی است، تصریح کرد: اسکله های شماره هفت و هشت این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳ میلیون تن کالا آماده بهره برداری است. که ان شالله شاهد افتتاح رسمی این پروژه خواهیم بود.
وی اعتبار احداث اسکله های هفت و هشت را ۳۰ میلیون یورو عنوان کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا