نخستین یادواره شهدای غواص در جزیره کیش برگزار می شود

نخستین یادواره شهدای غواص با عنوان معبر عشق در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، بنیان گذار یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب در نشست شورای سیاست گذاری نخستین یادواره شهدای غواص جزیره کیش اظهار داشت: برگزاری یادواره به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس یکی از شایسته ترین اقدام ها در حوزه فرهنگ است.

سردار سرتیپ پاسدار فتح الله جعفری بدون شک این یادواره ها می تواند در تاریخ شفاهی و کتبی جامعه ماندگار باشد اظهار داشت: انتظار می رود در برگزاری نخستین یادواره شهدای غواص به مستند سازی برای پخش در رسانه ملی، دیوارنگاری های شهدا و همچنین توجه به جامعه هدف توجه بیشتری شود.

کارشناس تاریخ شفاهی دفاع مقدس در این آیین گفت: فعالیت فرهنگی آغاز یک جریان بوده و برگزاری یادواره های شهدا با اتمام آن به پایان نمی رسد بلکه می تواند گامی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه باشد.

حجت الاسلام سعید فخر زاده یادآور شد: اعتماد سازی در جامعه به عنوان یکی سرمایه های مهم فرهنگی است که می توان با بازگویی رشادت های شهدا به آن در جامعه دست یافت.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش هم در این آیین گفت: سال ۱۳۹۴ با ورود پیکر شهدای غواص در بر گیرنده موجی از احساسات و عواطف مردمی همراه بوده و بدون شک این یادواره که به منظور گرامیداشت این عزیزان و همرزمان آنها است می تواند موجب خیر و برکت در جزیره باشد.

نائب رییس برگزاری این یادواره نیز گفت: جزیره کیش همواره به عنوان قطب ورزش های دریایی در کشور شناخته می شود و برگزاری یادواره شهدای غواص و ایجاد هفتمین سایت مصنوعی غواصی جهان به بهانه این یادواره گامی در معرفی این جزیره به عنوان یکی الگوی فرهنگی ورزشی در بین جزایر خلیج فارس است.

محسن نظر پور افزود: تم سایت غواصی با یاد این شهیدان، دعوت از خانواده ۱۷۵ شهید غواص کربلای ۴، آموزش غواصی بین ۱۷۵ بسیج به یاد شهدا از جمله برنامه های زیر مجموعه این یادواره است.

وی با بیان اینکه نخستین یادواره شهدای غواص جزیره با حمایت مالی بخش خصوصی و معنوی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می شود اضافه کرد: هر کدام از جوامع این جزیره از جمله سرمایه گذاران، هتل داران، حمل و نقل، پذیرایی، رسانه ها و فعالان فرهنگی و هنری برگزاری بخشی از این یادواره را عهده دار شده اند.

بهرام عربوند دبیر برگزاری این یادواره اظهار داشت: ایجاد بوستان شهدای غواص، برگزاری جشنواره های عکس خلاق، شعر، داستان و پادکست، رسانه نیز برگزار می شود.

یادواره شهدای غواص با عنوان معبر عشق، سوم دیماه ۱۴۰۱ مصادف با سالگرد عملیات کربلای ۴ به میزبانی جزیره کیش با حضور خانواده‌های معزز شهدای غواص، مسوولان و فرمانده ارشد کشور، فرماندهان و سرداران دفاع مقدس، هنرمندان و صاحب نظران فرهنگ و هنر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا