آسفالت سطح شهربندرعباس به بن‌بست خورد

اعضای شورای شهر بندرعباس در جلسه امروز سه‌شنبه با لایحه قرارداد ۲۰۰ میلیاردی شهرداری جهت آسفالت معابر شهر مخالفت نمودند.

به نظر می‌رسد در پشت ظاهر آرام جلسات شورای شهر بندرعباس ، سنگ اندازی های مخالفین شهردار همچنان علیه او ادامه دارد.

موسوی عضو شورای شهر بندرعباس با اعلام مخالفت، گفت: مبلغ قرارداد درخواستی بیش از پیشبینی بودجه است و نباید تا زمانی که شهرداری بودجه را اصلاح ننموده مورد تصویب قرار گیرد.

همچنین اسماعیل رئیسی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه این قرارداد تعدیل خواهد شد و سودی برای شهرداری ندارد با تصویب مجوز انعقاد قرارداد آسفالت معابر سطح شهر مخالفت نمود.

بازماندگان معاون عمرانی شهرداری نیز در دفاع از این لایحه اعلام کرد: طی این مصوبه ما یک قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی به مدت ۳ سال و با نرخ ثابت منعقد می‌کنیم که حتی در صورت تعدیل قرارداد در شرایط تورمی کشور به نفع شهرداری است.

همچنین اضافه کرد: که با پیمانکار توافق شده اولین پرداختی شهرداری بعد از ۳۰ درصد انجام کار پرداخت شود که باز هم به نفع شهرداری است و در صورت عدم انعقاد هر چه سریع‌تر قرارداد احتمال منتفی شدن سهمیه قیر شهرداری وجود دارد.

یعقوب دبیری نژاد دیگر عضو شورای شهر که با این مصوبه موافق بود تصریح کرد: انعقاد این قرارداد می‌تواند تا ۳ سال شهرداری را از شر هزینه‌های گزاف برگزاری مناقصات و قراردادهای متعدد نجات دهد ، ضمن آنکه به دلیل تأخیر رسیدگی به این موضوع هر لحظه امکان دارد ۴۲۰ تن سهمیه قیر رایگان شهرداری بندرعباس باطل شود که در اینصورت قطعاً باید همه ما پاسخگوی مردم و رأی مخالف خود در صحن شورا باشیم.

دبیری نژاد افزود: با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که این قرارداد طی ۲ سال اول اجرای آن چه گام مؤثری در رفع مشکلات خرابی آسفالت سطح شهر خواهد نمود و با توجه به نرخ تورم پروژه‌های آسفالت طی سالهای اخیر ، انعقاد چند قرارداد متعدد طی سال‌های بعد ده‌ها میلیارد تومان به بودجه شهرداری زیان خواهد زد و از همه مهمتر کار لکه‌گیری آسفالت سطح شهر قفل خواهد شد و علاوه بر آنکه ۴۲۰ تن سهمیه قیر رایگان فعلی سوخت خواهد شد، امکان دریافت سهمیه قیر رایگان سال بعد را هم با چالش مواجه خواهد نمود.

در نهایت اعضای شورای شهر پیشنهاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی آسفالت سطح شهر را با رأی گروه اکثریت شورا (مخالفین شهردار) تصویب نکردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا