اندرباب مجمع عمومی پیش رو در انجمن صنفی! روزنامه‌نگاران

لیلی فرهادپور

چهارشنبه دوم شهریور ماه، اولین نوبت برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن صنفی اعلام شده است. این در حالی است که نزدیک به دوسال از اعتبار قانونی هیات‌مدیره قبلی و برگزارکننده فعلی این مجمع می‌گذارد. در این مدت این هیات‌مدیره با دوپینگ وزارت کار ، اول به بهانه کرونا (به طور رسمی) و بعد به بهانه‌های ناگفته (به صورت غیر رسمی) با دستور از بالا آمده اعتبار تمام شده خود را تمدید شده یافته است.

حال باید منتظر باشیم که این هیات‌مدیره پنج ساله! بعد از دو سال که از گزارش خداحافظی خود برای تمام‌شدن دوره‌اش در مجمع عمومی خرداد ۱۴۰۰ می‌گذرد ، اینبار در گزارش خود چه چیزی را به صنف ارائه خواهد داد؟

آیا از رد صلاحیت اکثریت منتخبان مجمع‌عمومی قبلی ، که خود برگزار کرده بود ، می‌گوید؟

این هیات‌مدیره که پیش از این در خصوص رد صلاحیت‌ها و حتی رد صلاحیت رییس هیات‌مدیره منتخب هیچ موضعی نگرفت آیا در گزارش خود به مجمع به این رد صلاحیت ها اعتراض می‌کند؟

آیا در خصوص تخلف بدیهی باقیمانده هیأت مدیره‌منتخب و علی‌البدل‌ها در تشکیل خودخوانده‌ی هیات‌مدیره جدید! و استفاده از کانال و سایت رسمی انجمن در اعلام این تشکیل خودخوانده، حرفی خواهد زد؟

آیا توضیح می‌دهد این هیأت مدیره خودخوانده‌ی چند‌هفته‌ای چه کردند و چه شد که کنار رفتند و چه شد که هیات‌مدیره انتخابات سال ۱۳۹۶ بعد از اینکه یک‌سال به خانه رفته بودند ، در آخرین هفته‌های اسفند ۱۴۰۰ دوباره جمع شدند تا انجمن به تعلیق رفته را راه بیاندازند؟

یا اینکه فقط گزارش می‌دهند که افطاری دادیم… مسابقه گزارش نویسی راه انداختیم.. اینقدر عضو گرفتیم… اینقدر مشاوره دادیم و….

بازرسان یک‌ساله این هیأت مدیره که اکنون نزدیک دو سال از پایان اعتبار بازرسی‌شان گذشته ، آیا در گزارش خود به گزارش بنده به عنوان بازرس منتخب مجمع عمومی خرداد ۱۴۰۰ ، اشاره می‌کنند؟ یا اینکه فقط به تأیید دخل و خرج خزانه‌دار ۵ ساله اکتفا خواهند کرد؟…

راستی تکلیف پرداختی غیرقانونی به دبیر سابق انجمن به کجا رسید؟

به هر حال برخی از دوستان همکار ما کاندیدای انتخاب در هیات‌مدیره و بازرسان جدید در این مجمع هستند… امیدوارم موفق باشند اما جالب است که بدانیم از این ۱۷ کاندیدای محترم تنها سه نفرشان (آقایان علی زادمهر ، شهرام شریف و احسان قلمچی) بیانیه بیش از ۱۷۰ نفر روزنامه نگار را تحت عنوان «در دفاع از استقلال حرفه‌‌ای روزنامه‌نگاران» در اعتراض به «به دخالت نهادهای غیرصنفی و امنیتی در نهاد صنفی روزنامه نگاران» امضا کردند.

اینجا این سوال پیش می‌آیند که دیگر دوستان کاندیدا برای ورود به عرصه هیات‌مدیره و بازرسی انجمن ، موضع‌شان در مقابل رد صلاحیت‌ها چیست و اگر خود و یا دوستانشان بعد از انتخاب رد صلاحیت شدند چه خواهند کرد؟

آیا راحت از این رویه غیرقانونی می‌گذرند و برای «روشن ماندن چراغ انجمن» از علی‌البدل‌های منتخب می‌خواهند بیایند و به جای رأی آوردگان اصلی بر سریر قدرت نهاد صنفی ما بنیشینند؟

همان کاری که علی‌البدل‌های انتخابات ۱۴۰۰ کردند و دو هفته بر این مسند نشستند و جالب‌تر آنکه اکنون بازهم شاهد هستیم که دو نفر از آنان خود را کاندیدای انتخابات مجمع عمومی پیش رو معرفی کرده‌اند!

به هر حال امیدوارم بخیر بگذرد. دیگر نه شهرداری شهرداری قبل از ۱۴۰۰ است و نه شهردار آن شهرداران قبلی، که حاتم‌بخشی کنند برای انجمن و طرح ترافیک بدهند و یارانه اختصاص دهند. پیش‌نویس طرح سمن‌ها هم که نشان می‌دهد آینده چهارساله پیش روی هیات‌مدیره جدید بیشتر این نهاد صنفی را به «تعاونی» بودن یا «باشگاه» بودن نزدیک می‌کند. البته چشم‌انداز ساختار سیاسی نشان می‌دهد که تعاونی موفقی هم نخواهد بود چون احتمالاً نه از طرح ترافیک خبری می‌شود نه از بسته‌های حمایتی!

پیشاپیش انتخاب هیأت مدیره جدید را تبریک می‌گویم… انشاالله که خوش بگذرد به شما.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا