تنها وعده‌ای که از شورا محقق شد

شورای ششم بندرعباس را باید یکی از پرحاشیه‌ترین شورای‌های ادوار تاریخ بندرعباس دانست.

اعضای شورای ششم که غالباً از کمترین تجربه کار شورایی بی‌بهره هستند در ابتدای فعالیت خود و به فاصله دو ماه از شروع به کار شهردار که خودشان انتخاب کرده بودند اقدام به استیضاح وی نمودند.

در مقابل اما شهردار نظامی انتخاب شده بر خلاف رویه‌های معمول سیاسی و لابی‌های پشت پرده، بی‌مهابا وارد میدان جنگ با ۷ نفر از اعضای شورا شد و دست به افشاگری علیه اعضای شورای شهر بندرعباس زد و مدعی شد که سهم‌خواهی‌های از وی داشتند ، نوع سهم‌خواهی که تا پیش از این در دوره تصدی عباس امینی زاده و شهرداران قبل ، افکار عمومی به آن واقف بودند اما هیچگاه از تریبون رسمی به آن اشاره نشده بود.

این ضربه، برای اعضای شورای شهر بندرعباس اینقدر سهمگین بود که شورای شهر را به دو قسمت نامساوی ۷ و ۴ نفره تقسیم نمود، گروه هفت نفره‌ای که متهم به سهم‌خواهی و استفاده‌سوء از جایگاه نظارتی خود شدند و گروه چهار نفره‌ای که از سخنرانی‌های جنجالی آنان اینگونه اعلام نمودند که به دلیل مقابله نوبانی با «سهم خواهی ها و مفاسد اقتصادی» از وی حمایت خواهند نمود.

در ادامه افشاگری دیگری را «حیدری و دبیری نژاد» از اعضای گروه ۴ نفره در صحن شورا گفتند که گروه ۴ نفره شورا از سوی دیگر اعضا تهدید شده‌اند که در خصوص عدم همراهی در استیضاح شهردار، این چهار نفر در شورا تحریم خواهند شد و در ترکیب هیئت رئیسه و کمیسیونهای سال بعد هیچ جایگاهی نخواهند داشت.

شاید در آن زمان شنیدن این تهدیدات را از زبان گروه ۴ نفره شورای شهر افکار عمومی جدی نمی‌دانستند اما انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر و ترکیب بندی کمیسیونها کاملاً بر این موضوع صحه گذاشت که تیم ۷ نفره به دنبال فشار و تهدید همکاران اقلیت خود در شورای شهر هستند و شاید از ابتدای شروع بکار شورا بتوان تنها وعده محقق شده شورای ششم را تحریم گروه ۴ نفره شورا بدانیم.

از سوی دیگر گروه ۴ نفره شورای شهر علیرغم بدیهی بودن شکست‌شان در انتخابات هیئت رئیسه در تمام مناصب هیئت رئیسه خود را کاندید نمود و در تمام مناصب هم با رأی ۷ به ۴ دیدیم نتیجه واگذار شد، این حرکت غیرمستقیم گفته‌های قبلی تهدیدات گروه ۷ نفره را به اثبات رساند و با این تاکتیک گروه ۷ نفره به دام افتادند و ادعای تهدید شدن گروه ۴ نفره توسط گروه ۷ نفره ثابت شد.

البته با توجه به کم شدن تنش‌های شورا طی ماه‌های اخیر در میان خبرنگاران حوزه شورا گمانه زنی می‌شد تیم ۷ نفره با وعده ریاست شورا و یا کمیسیونهای آن بالاخره ۱ نفر از تیم ۴ نفره را جدا خواهد نمود تا امکان استیضاح شهردار را فراهم نمایند که البته دو جلسه اخیر شورای شهر این گمانه زنی را هم رد نمود. البته عدم رأی اعتماد برنامه‌ریزی شده به گروه ۴ نفره می‌تواند به عاملی برای اتحاد و تحریک «بیش از پیش» آنان به افشاگری علیه گروه اکثریت مبدل گردد تا جایی که احتمال جدا شدن افراد از هر یک از گروه‌های ۷ و ۴ را تا پایان فعالیت شورای ششم به صفر خواهد رساند و بزودی فصل جدیدی از «دعواوجنجال‌ها» در شورای شهر قابل پیش‌بینی خواهد شد.

با مراجعه به نطق نسبتاً تند «دبیری نژاد» در صفحه اینستاگرامش که چند ماه پیش در جلسه استیضاح انجام شد به چند نکته مهم می‌توان رسید. اول اینکه اعضای گروه ۴ نفره تهدید شده‌اند در صورت عدم موافقت با استیضاح در شورا مورد تحریم قرار خواهند گرفت که نتایج آرای هیئت رئیسه این موضوع را تائید می‌نماید.

همچنین ادعا شده که گروه هفت تهدید نموده‌اند ، گروه اقلیت چهار نفره را مسئول تمام ناکارآمدی ها معرفی خواهند نمود که طی ماه‌های اخیر نیز شاهد بودیم شورای شهر با عدم تصویب ، تغییر دادن و معطل نمودن بسیاری از مصوبات، شهرداری را به نوعی در بن بست قرار داد و در محافل غیر رسمی، ناکارآمدی شهردار را عامل قفل شدن پروژه‌های عمرانی و تأخیر در پرداخت حقوق معرفی می‌نمایند و مقصر آنرا مخالفین استیضاح می‌دانند که بزودی به تحلیل کامل‌تری از آن خواهم پرداخت..

جان کلام آنکه طی گذشت یک‌سال از عملکرد شورای شهر بندرعباس ، می‌توان تنها وعده محقق شده این شورا را ، عمل به تهدیدات انجام شده علیه یکدیگر و همچنین زمین گیر نمودن شهرداری دانست که کاملاً مشهود است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا