سرپرست جدید پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان معرفی شد

با حضور دکتر صفی الله رمضانخانی، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان در امور استانها و مجلس در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان، آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس های استان هرمزگان برگزار شد.

مراسم معارفه سرپرست جدید امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان امروز با حضور مشاور رییس دانشگاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، ریاست نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان هرمزگان، روسای دانشگاههای هرمزگان، پیام نور، فنی و حرفه ای، آزاد اسلامی، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی دیگر از مسؤولان برگزار شد.

باید امام علی و نهج البلاغه را به دنیا معرفی کنیم

دکتر رمضانخانی، مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان در امور استانها و مجلس در این مراسم با ابلاغ سلام گرم و محبت آمیز وزیر آموزش و پرورش جناب آقای دکتر نوری و نیز ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور به خانواده بزرگ فرهنگیان استان هرمزگان، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان، غدیر دوباره زنده و پویا شد. ابعاد مختلف غدیر باید بدرستی برای مردم بازگو گردد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) و به تبع آن فرهنگ غدیر مهجور مانده و متأسفانه ما هنوز نتوانستیم نهج البلاغه را در جهان معرفی نماییم، در حالی که همه پس از آشنایی با نهج البلاغه در برابر عظمت و بزرگی این کتاب زانو می زنند؛ چون تمام مسائل بشری در نهج البلاغه وجود دارد.

به گفته مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور، منشور حکومتی که امام علی (ع) آن را در نهج البلاغه ترسیم کرده امروز مترقی ترین، عالی ترین، جامع ترین و کاملترین منشور حکومتی در همه دنیا و برای تمام جوامع بشری است.

رمضانخانی در ادامه افزود: حضرت امام خمینی (ره) عالم و عبد خدا است که جمهوری اسلامی ایران توسط ایشان پایه گذاری شد و به برکت خون‌های پاک شهیدان، اندیشه های امام (ره) و رهبری روز به روز در حال گسترش و نفوذ است که نمونه بارز آن موج بیداری اسلامی در منطقه است.

وی از زحمات ضیایی رییس سابق پردیس‌های استان هرمزگان تقدیر و از بهرامشاهی سرپرست جدید پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در هرمزگان خواست تا روند توسعه و پیشرفت همه جانبه این دانشگاه در هرمزگان را با جدیت دنبال کند.

رمضانخانی تأکید کرد: هدف از انقلاب خدمت به مردم است. تغییر سنگر فقط شکل عرصه خدمت را تغییر می دهد و اصل خدمت ادامه راه شهداست، سنگر ها متفاوت اما اهداف یکی است. تعییر و تحول ضرورت یک جامعه فعال و پویا برای موفقیت و ارتقای هر دستگاهی صورت می گیرد تا بتواند به آرمانها و اهداف خود برسد.

دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین دانشگاه کشور است

رمضانخانی درباره دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان مهمترین دانشگاه کشور است، دارای ماموریت مشخص تربیت آینده سازان ایران اسلامی است و نگاه مقام عظمای ولایت به دانشگاه فرهنگیان بزرگترین سرمایه این دانشگاه است و باید تراز ما تربیت فرزندان برومندی برای این سرزمین همچون سردار شهید سلیمانی باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان را مرکز اصلی نظام آموزش و پرورش فرمودند و اشاره کردند درمورد این دانشگاه کوتاهی شد.دانشگاه فرهنگیان مجموعه عظیمی است که محصولش تربیت انسان‌های شایسته برای پیشرفت و تعالی کشور است. این دانشگاه با سایر دستگاه ها متفاوت است؛ چون از شروع مسیر تعلیم و تربیت حرکت بی وقفه به سمت کمال را انجام داده و خواهد داد.

مشاور ریاست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امروز خوشبختانه جذب بیش از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور سراسری در دانشگاههای فرهنگیان است.

حجت الاسلام تقوی: باید با آموزه‌های غدیر، معلم پروری کنیم

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام سید عباس تقوی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان هرمزگان بیان داشت با اشاره به اهمیت غدیر در حیات معنوی مسلمانات با مروری بر ابعاد این عید عظیم، اظهار کرد: امام (ره)، شهدای والا مقام و رهبر حکیم انقلاب، تبلور عینی این آیه هستند و خواهند بود.

وی در بخش بعدی سخنان خود در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و ارتباط آن با غدیر بیان داشت: ما در دانشگاه فرهنگیان می توانیم با الهام از آموزه‌های غدیر، معلم پروری کنیم.

تقوی در بخش دیگری افزود: حضرت آقا، توقع فوق العاده ای از دانشگاه فرهنگیان دارند. اینکه تعلیم و تربیت عمومی باید در جهت برخورداری از عدالت و تربیت انسانهای عدالت پرور، عدالت ساز، و عدالت خواه باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان هرمزگان گفت: با حضور دکتر صحرایی روزنه های امید برای اصلاح مجموعه بسیار عظیم و فخیم دانشگاه فرهنگیان احساس می شود.

وی درباره روسای قدیم و جدید دانشگاه فرهنگیان هرمزگان افزود: استاد ضیایی فردی پرتلاش، منضبط، آینده نگر، دارای روابط عمومی خوب و ساعی، پس از سالیان خدمت با توشه ای مبارک این مسئولیت را واگذار می کنند و به برادری عزیز از جنس خود دانشگاه، از جنس علم، تقوا، شهادت، دبیر هم اندیشی دانشگاه، استاد بهرامشاهی می‌سپارند.

معاون سیاسی استانداری: اساتید در دانشگاه فرهنگیان نقشی محوری دارند

دکتر احسان کامرانی معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان که در شروع سخنان خود با تبریک عید ولایت و مرور جنبه هایی از آن گفت: در دنیای امروز چیزی که دنبال می کنیم، وحدت اسلامی است و مقدمه نوین اسلامی همان وحدت امت اسلامی است.

وی در ادامه عنوان کرد: دانشگاه در موضوع تمدن نوین اسلامی و تقریبی نقش بسیار مهمی دارد و از آن جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی معلم پرور است و اساتید بزرگوار، در این دانشگاه نقش کلیدی دارند و بایست از همه ظرفیت‌های این دانشگاه استفاده کرد. دانشگاه باید محیط امنی برای همه تفکرات باشد.

منوچهر ضیایی: بزرگ‌ترین سرمایه دانشگاه فرهنگیان، حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است

در بخش بعدی منوچهر ضیایی مدیریت اسبق دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز با بیان این که حمایت‌های مقام معظم رهبری از دانشگاه فرهنگیان یک سرمایه است با مرور عملکرد مدیریت خویش در این دانشگاه افزود: خداوند را شاکرم که بیش از ۲۰ سال از عمرم در این تربیت معلم گذشت و بیش از ۸ سال در مدیریت این دانشگاه قرار گرفتم. در ابتدای کار دو مشکل اساسی را احصا کردم و نتیجه گرفتم که هیچ امیدی نیست به تحول در این دانشگاه مگر با تحول زیر ساختی و ایجاد فضای باز گفتمانی و بحمدالله امروز دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با رشد ویژه‌ای، جایگاه خود را در این استان و در کشور بدست آورده است.

علی بهرامشاهی رییس جدید دانشگاه: به کمک همه نیازمندیم

آخرین سخنران این برنامه نیز دکتر علی بهرامشاهی، مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بود که ضمن مرور بخش‌هایی از مفاد اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و رسالت این دانشگاه بیان داشت: یکی از ابعاد قوی شدن در کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان است که منجر به پرورش انسان‌هایی توانمند و نوآور و خلاق و مبتکر و مؤمن و به طور خلاصه نسل تراز انقلاب اسلامی می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از معضلات و آسیب‌های جامعه با افزایش کیفیت مولفه‌های تعلیم و تربیت در این دانشگاه امکان اصلاح یا حذف دارند. این دانشگاه به همفکری و همیاری تمامی صاحب نظران و علاقمندان و دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت، از جمله دانشگاه هها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش و استادان نیاز دارد.

در پایان این مراسم، از زحمات منوچهر ضیایی تقدیر و علی بهرامشاهی به عنوان مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا