مجموعه اقدامات ویژه بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت و سلامت

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد: طبق رصدی که توسط گروه فنی حاضر در محل صورت گرفت و ارزیابی ها انجام شد، مراحل تعمیر با حمایت بنیاد احسان شروع شد.

حمیدرضا علیان زادگان رئیس بنیاد ۱۵ خرداد امروز در نشست خبری در ستاداجرایی فرمان امام در هرمزگان عنوان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد از اواخر سال ۹۹ بنا به تصمیماتی که گرفته شد به مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ملحق شد و بلافاصله فرایند تدوین اساسنامه و ماموریت های جدید در دستورکار قرار گرفت.

وی عنوان داشت: از بین تمام ماموریت‌های تعیین شده، ۳ ماموریت کمک به طرح افزایش جمعیت، ورود به حوزه سلامت با محوریت جامعه هدف محرومین و عمران اجتماعی که ماموریت های گذشته ی بنیاد هم حسب دستوری که از حضرت آقا رسید کماکان باید در مجموعه بنیاد ادامه پیدا کند که کمک به محرومین و خانواده معظم شهدا از جمله این اقدامات است.

علیان زادگان ادامه داد: کشور ما در معرض پیری جمعیت قرار دارد و الحمدالله با درک این مهم از سوی دولت و مجلس، قانون هایی در این خصوص تصویب شد که انشاءالله مثمرثمر خواهد بود، از طرفی دیگر اگر این هشدار ها از سوی مردم جدی گرفته نشود حتما ظرف ۶ سال آینده اثرات جبران ناپذیر آن را شاهد خواهیم بود.

وی، یکی از کارویژه هایی که برای بنیاد ۱۵ خرداد نوشته شده است را در حوزه جمعیت برشمرد و با تصریح بر این که در اردیبهشت ماه تفاهم نامه‌ای در همین راستا با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها داشتیم، گفت: طی این برنامه ها، قراردادی با نظام بانکی کشور منعقد کردیم و در خروجی این تفاهم نامه اعطای تسهیلات به زوج های دانشگاهی، افتتاح سپرده برای فرزندان این زوج‌ها از سال ۱۴۰۱ به بعد صورت خواهد گرفت.

رییس بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: طرح هایی از جمله اهدای اقلام به مادران عزیز و طرح ملی لبخند مادری با اولویت خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو نیز در دست انجام است که خانواده‌ها مورد حمایت هرچه بیشتری قرار گیرند.

علیان زادگان ادامه داد: درحوزه ی سلامت هم کارویژه های خوبی تعریف کردیم که از جمله آن می‌توان به حمایت از زوج های نابارور و اعطای تسهیلات به آنان نام برد.

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به وقوع زلزله در استان هرمزگان عنوان کرد: پس از زلزله‌ اخیر و در راستای کمک به آسیب دیدگان با اعطای کانکس ها به این نتیجه رسیدیم که بعد از برپایی کانکس ها چه شرایطی باید برای هوای گرم و سرد در نظر گرفته شود و طبق رصدی که توسط گروه فنی حاضر در محل صورت گرفت و ارزیابی‌هایی که انجام شد، مراحل تعمیر با حمایت بنیاد احسان شروع شده است.

با پیشنهاد مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام و در حاشیه سرکشی رییس بنیاد ۱۵ خرداد کشور به منزل شهید تختی نژاد، مقرر شد تا خوابگاه در دست ساخت بنیاد پانزده خرداد برای دانشجویان دختر دانشگاه هرمزگان به نام شهید خلیل تختی نژاد نام گذاری شود.

در آخرین برنامه از سفر رییس بنیاد ۱۵ خرداد کشور به استان هرمزگان و در حاشیه سرکشی از منزل شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد، با پیشنهاد منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان، مقرر شد تا خوابگاه دانشجویی در حال ساخت بنیاد پانزده خرداد در بندرعباس به نام شهید خلیل تختی نژاد نام گذاری شود.

شهید تختی نژاد متولد ۱۳۷۲ در محله آیت الله غفاری شهر بندرعباس است که پس از طی دوره‌های پاسداری در دانشگاه امام حسین (ع) در مأموریت مستشاری عازم سوریه شد.

وی یکی از جوان ‌ترین شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س) است که در سه مرحله به سوریه رفت و آخرین مرحله ماه شعبان ۱۳۹۸ راهی سوریه شد و درحالی که ۲۴ ساله بود، ۱۴ خرداد همزمان با ۱۹ ماه مبارک رمضان در نبرد با تروریست ‌های تکفیری در منطقه درعا در سوریه به شهادت رسید.

خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان و فرمانده عملیاتی، در منطقه درعا سوریه بود. او و شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری بر تارک مجاهدت و ایمان در هرمزگان می‌درخشند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: پنج خوابگاه دانشجویی در هرمزگان براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

حمیدرضا علیان زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد امروز در بازدید از خوابگاه دانشجویی درحال ساخت دختران در دانشگاه هرمزگان افزود: یکی از کاروِیژه های اصلی‌ مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ساخت خوابگاه برای دختران دانشجوی این سرزمین است که تا امروز ۱۰ خوابگاه در کشور به ارزش ۴۰۵ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی یادآور شد: هفته قبل با حضور علوم بودیم که خوابگاه های اراک، بیرجند و بجنورد را افتتاح کردیم و پنج خوابگاه اشاره شده در روز جاری، مطابق برنامه زمان بندی به بهره برداری خواهد رسید.

وی اشاره کرد: خوابگاه دختران دانشجوی دانشگاه هرمزگان از جمله این پنج خوابگاه بوده که مطابق بروزترین استانداردهای روز دنیا طراحی شده و درحال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ابراز داشت: این خوابگاه با پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانشجو را خواهد داشت و با احتساب چند خوابگاه اشاره شده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲۵۰ میلیارد تومان) باید برای احداث این خوابگاه ها هزینه شود که این؛ میزان سرمایه‌گذاری انجام شده را تا پایان سال به مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۶۵۰ میلیارد تومان) خواهد رساند.

علیان زادگان افزود: میزان پیشرفت فیزیکی خوابگاه دانشجویی دختران بندرعباس که تا پایان دی ماه بهره برداری خواهد رسید ۴۵ درصد است.

وی ادامه داد: تمام منابع مالی تا این درصد پیشرفت زمان تأمین شده و باقی‌مانده طرح هم مطابق برنامه زمانی و ریالی که با پیمانکار توافق شده تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۷۰ میلیارد تومان برای این خوابگاه از ابتدا تا انتها بودجه ریزی شده که به مرور تأمین خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: ساخت خوابگاه های مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد مطابق بروز ترین استاندارهاست و اقلیم و جغرافیا در این طرح و طراحی ها دیده شده است و جزو طرح هایی است که می‌تواند در استان الگو باشد.

علیان زادگان یادآور شد: آماده ایم با همتی که از سوی همکاران انجام می‌شود سال تحصیلی آینده پذیرای دانشجویان باشیم.

دانشگاه هرمزگان در خارج از شهر بندرعباس و در فاصله ۹ کیلومتری این شهر احداث شده است.

این دانشگاه دارای هفت دانشکده شامل دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم و فنون دریایی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری و دانشکده مهندسی شیمی و نفت بوده و دارای ۲۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی است.

مجتمع آموزشی عالی میناب و سه پژوهشکده شامل پژوهشکده مطالعات و تحقیقات هرمز، پژوهشکده بیابان های ساحلی، پژوهشکده منطقه ­ای جنگل های حرا است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا