نامه اعتراضی اتحادیه تاریخ به حذف سه رشته تاریخ، باستان‌شناسی و ایران‌شناسی در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی

جناب آقای دکتر علی‌اصغر شالبافیان
معاون محترم گردشگریِ وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

با سلام و احترام به استحضار می‌رساند که خبر جذب سرباز امریه از جانب معاونت گردشگری، اساتید و دانشجویان سه رشته تاریخ، باستان‌شناسی و ایران‌شناسی را دچار حیرت کرده است.

رشته‌های تاریخ، باستان‌شناسی و ایران‌شناسی معرفان و مدافعان اصلی میراث‌فرهنگی و آثار باستانی هستند. این سه رشته، بیش از بسیاری از رشته‌ها با وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مرتبط هستند. بدون بهره‌‌مندی از این رشته‌ها، چگونه می‌توان به حوزهٔ گردشگری پایدار، حول محور تاریخ، فرهنگ، ابنیه و آثار تاریخی پرداخت؟

معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، باید همواره با متخصصان و پژوهشگران این سه رشته در ارتباط موثر بوده و با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها همکاری مستمر داشته باشد. اما برخلاف انتظار، به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کند. مسیری که معاونت گردشگری این وزارتخانه در جذب نیروی امریهٔ سربازی، در پیش گرفته است، خطاست. بدین‌‌وسیله، ما مراتب اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به عدم تخصص‌گرایی و بی‌عدالتی آشکار وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که نشان از عدم آگاهی مدیران، مسئولین و تصمیم‌گیرندگان این وزارتخانه دارد، اعلام می‌داریم.

اتحادیه‌ٔ انجمن‌های علمی-دانشجویی تاریخ کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا