تداوم سریال تعطیلی‌های مجموعه سعدآباد و لزوم مذاکره وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با رئیس‌جمهور

امروز حدود ساعت 3 بعد از ظهر، مدیریت مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد که بزرگ‌ترین مجموعه موزه‌ای و یکی از پرطرفدارترین سایت‌های گردشگری کشور است، طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت که این مجموعه در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، 20 تا 22 خردادماه تعطیل است.

علت تعطیلی، استقبال از رئیس‌جمهور ونزوئلا در مجموعه سعدآباد و دلیل اعلام دیرهنگام آن، تأخیر نهاد ریاست‌جمهوری در ابلاغ موضوع به مدیریت مجموعه سعدآباد بوده است. این نخستین بار نیست که نهاد ریاست‌جمهوری، سعدآباد را بدون اطلاع قبلی تعطیل می‌کند و افزون بر ایجاد بی‌نظمی در فعالیت این مجموعه، مشکلات زیادی را برای گردشگران و تورهای گردشگری به وجود می‌آورد.

در این خصوص، دو پرسش قابل طرح است:
۱. در حالی که سفر رؤسای دولت‌های خارجی به تهران از هفته‌ها و بلکه ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود، چگونه است که نهاد ریاست‌جمهوری، همواره در آخرین فرصت ممکن، تعطیلی سعدآباد را ابلاغ می‌کند؟
۲. در حالی‌که مجموعه سعدآباد بیش از ۱۱۰ هکتار وسعت دارد و دارای درها و دسترسی‌های متعدد است و در عین حال، بخش‌ِ در اختیار ریاست‌جمهوری با تدابیر امنیتی سختگیرانه از سایر بخش‌ها جدا شده، چگونه است که استقبال از مقام‌های خارجی در این مجموعه نیازمند تعطیلی کل مجموعه به مدت چند روز است؟

اگرچه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، همیشه در این خصوص با نهاد ریاست‌جمهوری دچار چالش بوده است، اما چنین می‌نماید که در گذشته، بی‌نیازی مدیران این نهاد از پاسخگویی و در مقابل، ضعف مدیران وزارت میراث در برابر تیم سیاسی و حفاظتی ریاست جمهوری، موجب شده است که این وزارتخانه نتواند برای جلوگیری از تعطیلی ناگهانی سعدآباد و احقاق حقوق گردشگران کاری از پیش ببرد.

با وجود این، قرار گرفتن آقای عزت‌الله ضرغامی در رأس وزارت میراث که خود از نفوذ و اعتبار سیاسی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، ایجاب می‌کند که نسبت به حل این مشکل قدیمی رأسا وارد عمل شوند و اگر لازم باشد با شخص رئیس جمهور در این خصوص به گفت‌وگو و چاره‌جویی بپردازند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا