بخش‌نامه عجیب سرپرست میراث فرهنگی کاشان یک درصد از درآمدتان برای امر به معروف بگذارید!

احمد دانائی‌نیا، سرپرست تازه از راه رسیده میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان به جای آن‌که در شرایط سخت اقتصادی که دست‌اندرکاران گردشگری و صاحبان بوم‌گردی‌ها از دوران رکود سخت کرونا بیرون آمدند، حمایت کند،

بخش‌نامه‌ای را به واحداهای اقامتی و پذیرایی شهرستان زده که امربه معروف و نهی از منکر کند. این در حالی است که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دم از ایجاد شرایط مناسب برای توسعه گردشگری در ایران می‌زند.
در این بخش‌نامه آمده:
1. معرفثی فردی به عنوان مدیرشب به منظور نظارت کامل بر فضاهای باز مجموعه
2. نصب المان‌های فرهنگی در قالب پوستر- بنر متناسب با مضمون حجاب و عفاف و موازین اخلاقی.
3. تخصیص یک درصد از درآمد اقامتگاه به منظور اجرای مباحث فرهنگی و اعلام فهرست برنامه‌های درنظر گرفته شده از سوی مدیریت اقامتگاه به این اداره در هر ماه.
4. به کارگیری نیروی مختص نظارت بر رعایت موازین عفاف و حجاب کارکنان و مهمانان
این دستورات در حالی است که وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی بارها درباره ایجاد شرایط مناسب برای گردشگری در ایران وعده داده و آغوش باز دولت را برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در بوق و کرنا کرده است.
حال باید پرسید که چگونه است، یک مجموعه بوم‌گردی باید با چنین بخش‌نامه‌ای که خلاف قوانین بالادستی است رو به رو شود؟ آیا از این پس همه وعده‌ها چنین است، یعنی در مقابل تریبون‌ها یک حرف زده شود و به بوم‌گردی‌ها رفته و برای اینستاگرام فیلم تهیه کنیم که همه چیز برای گردشگری مهیا است و از سوی دیگر چنین سخت‌گیری‌هایی برای دست‌اندرکاران گردشگری به وجود آید؟ آیا قرار است این ماجرا در همه امور نمود پیدا کند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا