اعتماد به خودی ها

چه نقل قول‌هایی مبنی بر چراغ سبز پر رنگ رئیس مجلس و برخی نمایندگان خاص در مجلس ، پیرامون قطعیت رأی اعتماد به رزم حسینی صحت داشته باشد و چه غیر از این باشد ، بطور کلی مسیر اعتماد در مجلس یازدهم را نمی‌توان مسیر چندان همواری برای رزم‌حسینی تلقی نمود.

چرا که اساساً عنصر اعتماد در این مجلس نوپا ، از آغازین روزهای تشکیل و حتی نحوه‌ی برخورد با چهره‌های خودی در ماجرای مخدوش کمیسیون‌ها ، منشأ حواشی ناخوشایندی گردید.

بر این حاشیه ، باید ماجرای تاجگردون و مدرس خیابانی و تاکتیک باظرافت ریاست مجلس را نیز که منتهی به حذف هر دوی آنان گردید اضافه کرد.

در هر دوی آن ماجراها ، خروجی رفتارهای غیر قابل پیشبینی ریاست مجلس و دیگر نمایندگانی که تاجگردون و مدرس حساب ویژه‌ای روی حمایت و تأثیرگذاری مفید آنان باز کرده بودند ، نهایتاً رأی عدم اعتماد به هردوی آنان بود.

امروز شنیده می شود ، رزم حسینی به دلیل قرابت غیرقابل انکار و ارادت ویژه‌ای که به سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی دارد، نگاه خاص و شاید حمایت قاطع ریاست و تنی چند از نمایندگان تأثیرگذاری را برای کسب بالاترین رأی اعتماد همراه خود خواهد داشت که حداقل در این زمینه (معیارِ تراز و اندیشه مجاهدانه شهید سلیمانی) با وی بشدت هم رأی و هم‌سوءتر از مدرس و تاجگردون به نظر می‌رسند.

اما این امر با توجه به برخی مسائل و برخی اتفاقات ماه‌ها وسال‌های اخیر ، ضرورت بحث و تحلیلهای موشکافانه‌تری را ایجاب می‌نماید. از جمله اینکه چتر حمایتی قالیباف و آن چند نماینده ، در ماجرای تاجگردون و مدرس خیابانی هم بسیار محکم و خدشه ناپذیر نشان میداد .

علاوه براین ، اکنون به واسطه ضعف شفافیت و حتی رویکرد تهاجمی قالیباف و نمایندگان ظاهراً بانفوذی که بیش از حدمجاز به رزم‌حسینی نزدیک شده‌اند ، در برابر اتهاماتی که این روزها پیش روی هر کدام از آنهاست ، شاید نتوان با اطمینان گفت همسوئی رزم‌حسینی و حتی نزدیک شدن وی به آنها ، در بین سایر مجلسیان رویکرد چندان خوشایندی محسوب نگردد.

به طوریکه خشم نمایندگان در روز معرفی رزم حسینی به بهارستان نشان داد ، حتی مشاوره از این طیف نیز در اتمسفر مجلس یازدهم، در اولین گام چه عواقب ناخوشایند و برخوردهای خلاف شأنی را برای وی که قرار است در مقام وزارت این کشور انجام وظیفه نماید ، در پی داشته باشد.

به هر صورت شاید بتوان حدس زد که برخلاف تصورات، رزم حسینی هم در صورت کسب رأی اعتماد ، و هم در مراحل قبل از کسب رأی اعتماد، راهی با مشکلات و پیچیدگی‌هایی فراتر از آنچه که موجب شده تا وی را بعنوان دوتابعیتی، وارداتچی، وامدار و مهرهی جریانات ، افراد مشکوک و حتی مافیای معادن و نظائر اینها ، مورد تهاجم قرار دهند مواجه است.

این بحران چیزی نیست جز بحران اعتماد به برخی خودی ها! بحرانی که حتی در صورت جلوس بر کرسی پرحاشیه‌ی وزارت نیز ، بواسطه‌ی نارضایتی و مشکلات رو به انفجار مردم و صاحبان صنایع ، پیش روی وی قرار خواهد داشت.

بحرانی که رزم‌حسینی برای خروج از آن بیش از هر زمان دیگری به تعامل مجلس انقلابی، ریاست آن و نمایندگان پاکدست نیازمند است.

اما اتفاقات و ابهاماتی که طی ماه‌های قبل و روزهای اخیر به وقوع پیوسته ؛ حواشی که پیرامون برخی از این چهره‌ها به ویژه شخص رئیس مجلس و یکی دو نماینده نزدیک به رزم حسینی بوجود آمده نشان می‌دهد، نه به این افراد و نه سایر افراد، اعتماد صددرصد را نباید جستجو کند.

اظهار نظر جالب سعید قاسمی چهره‌ی شناخته شده و معروف جریان انقلاب در خصوص محمد باقر قالیباف رئیس مجلس که وی را حسن روحانی درلباس خودی توصیف می‌نماید، در کنار اقدامات چند ماه اخیر وی از جمله دلایلی است که شاید سطح اعتماد صددرصدی رزم حسینی و دیگر یاران و همرزمان شهید سلیمانی نسبت به قالیباف را دچار تنزل نماید.

روزهای پیش روزهای ردّ و اثبات نظریات و حقایق بسیاری است…

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا