شورا و شهرداری بندرعباس ، در سراشیبی شکست

بعد از حدود یک‌سال از فعالیت شورای شهر و شهردار جدید ، الان مشخص شده که این شورا هیچ ابتکاری برای حل مشکلات شهری ندارد و از این رو شورای شهر فعلی بندرعباس را می‌توان بی‌ابتکارترین و بی‌طرح‌ترین و منفعل‌ترین شورای شهر در تاریخ بندرعباس دانست.

بی‌برنامگی شورای شهر بندرعباس تا جایی پیش رفته که آنها تخریب یا مچ‌گیری علیه یکدیگر را جز عملکرد خود حساب می‌کنند و تنها اخباری که از این شورا مخابره می‌شود ، بیان نقطه ضعف‌های یکدیگر در قالبی بسیار بچه گانه است.

وجود چنین شورای خنثی و بی‌حاصلی ، شکستی در کارنامه نمایندگان فعلی مجلس است. نمایندگانی که برای تشکیل این شورا خود را به «آب و آتش» زدند و در کوچه و پس کوچه ها برای تبلیغ و رأی جمع کردن برای این شورا دویدند ، ولی اکنون مسئولیت رفتار این شورا را نمی‌پذیرند.

همین نمایندگان مجلس بندرعباس که در دور قبل شورا ، در نظارت و دخالت در امور شورا و شهرداری بسیار فعال بودند و برای تعویض شهردار به اعضا شورا فشار می‌آوردند و آنها را تهدید می‌کردند ، امروز در سایه بی‌توجهی دولتی ها به آنها و اینکه در هیچ اموری در انتصابات استان با آنها مشورتی نمی‌شود ، به سمت یاس و نامیدی سوق داده شده‌اند.

اکنون اگر از خودشان هم سؤال شود نمی‌توانند پاسخ دهند که فلسفه و تأثیر حضور آنها در مجلس چیست؟

از طرفی ، شهرداری هم در مدیریت شهری موفق نبوده است. شهردار که با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده تاکنون گزارشی نداده که کدام فساد بزرگ را که واقعی باشد کشف یا اصلاح کرده است.

اگر در شهرداری سابق فساد سازمان یافته وجود داشت ، پس چرا شهردار سابق بدون هیچ محدودیتی دارد در خیابانهای شهر بندرعباس می‌گردد؟

و اگر شهردار سابق فساد قابل اثباتی ندارد ، چرا از نظرات وی و سایر شهرداران سابق استفاده نمی‌شود؟

بهای تعصبات سیاسی شهردار فعلی را در عدم استفاده از تجربیات شهرداران سابق چه کسی جز مردم و شهروندان بندرعباس می‌پردازند؟

آیا شهرداری شرکت خصوصی آقایان است که هر طوری دویت دارند در مورد گذشتگان رفتار می‌کنند؟

یکی از معاونان شهرداری اعلام کرده است که برای پرداخت حقوق باید از بانک وام گرفت. این یعنی یک فاجعه و بدهکار کردن شهرداری به بانک برای انجام امور جاری و نشان دادن اینکه شهرداری هیچ طرح ، برنامه‌ای برای درآمدزایی ندارد و نتوانسته اعتماد سرمایه گذار را جلب کند.

تنها با بدهکار کردن شهرداری آنهم به بانک که قطعاً باید قسط آنها را چند برابر برگرداند می‌خواهد امور جاری خود را بگرداند.

شهردار بجای افتتاح پروژه‌های شهردار سابق به این سؤال پاسخ دهد تاکنون برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار چه کرده است؟

در این شرایط هیچ امیدی به اجرای یک طرح عمرانی بزرگ در شهر نیست و بندرعباس را باید «شهر بی‌پروژه» نام نهاد. از مجموع مشکلات و وضعیت شورا و شهرداری بندرعباس فقط می‌توان کلمه شکست را نام برد که ادامه دادن این وضعیت فقط عقب ماندگی شهر بندرعباس و ضرر و آسیب شهروندان را به همراه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا