بازدهی ۳۳۹ درصدی سهام فملی

«عبدالرضا برهانی‌نژاد»، با بیان این‌که عملکرد شرکت در سال‌های اخیر همواره در حال رشد و ثبت رکوردهای تاریخی بوده و این روند به مدد تلاش‌ها و توجهات دکتر «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت مس در حال تکرار است، گفت: در حال حاضر بازدهی فملی از ابتدای سال جاری ۳۳۹ درصد و ارزش بازار آن ۳.۱۳۰.۲۱۸ میلیارد ریال ( معادل ۳۱۳.۰۰۰ میلیارد تومان) است.

به گزارش «مس‌پرس» مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مس با اشاره به این‌که اگر نرخ تسعیر دلار را معادل ۲۲.۰۰۰ تومان در نظر بگیریم، ارزش بازار شرکت ملی صنایع مس ایران در حال حاضر معادل ۱۴ میلیارد دلار است، افزود: همچنین این شرکت در میان ۵۰ شرکت فعال بورس رتبه سوم را دارد. درواقع ارزش بازار فملی در ۴ مردادماه جاری به رقم ۳۷۹.۰۰۰ میلیارد تومان رسید که بیشترین ارزش بازار تاریخی این شرکت‌ بوده است.

وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر سهام شرکت ملی صنایع مس ایران از دید بلندمدت یکی از بنیادی‌ترین سهام‌های موجود در بازار بورس اوراق بهادار است و به‌عنوان یک سهم کم‌ریسک می‌تواند پشتوانه خوبی برای پرتفوی اهالی بازار سرمایه باشد.

برهانی‌نژاد همچنین به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس در ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: پیرو مذاکراتی که در این مجمع مطرح شد، شرکت مس درحال تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه از محل سود انباشته است که انشاالله به‌زودی جزئیات آن (طبق مقررات) برای سهامداران محترم و اهالی بازار سرمایه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آینده فملی روشن است

مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مس  با اشاره به این‌که قیمت سهام هر شرکتی به عوامل متعددی بستگی دارد، گفت: از جمله عواملی که شاید بتوان آنها را عصاره عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت سهام به حساب آورد، عبارت از وضعیت تولید، فروش و توسعه هر شرکتی است؛ چراکه سایر عوامل نیز به نوعی در این عوامل سه‌گانه مستتر هستند.

برهانی‌نژاد ادامه داد: درمورد وضعیت فروش شرکت قابل ذکر است که در سال ۱۳۹۸ ارزش ریالی فروش با افزایش ۱۲۲ درصدی به رقمی بیش از ۲۲.۴۰۰ میلیارد تومان رسید و این درحالی بود که در سال ۱۳۹۸ متوسط نرخ LME به ۵.۹۰۴ دلار بر تن ( ۶.۹ درصد کمتر از میانگین آن در سال ۱۳۹۷ ) رسید.

وی درمورد وضعیت تولید شرکت ملی صنایع مس ایران نیز گفت: در سال ۱۳۹۸ در سه حوزه تولید مس کاتدی، کنسانتره مس و کنسانتره مولیبدن به ترتیب به میزان ۲۵۰.۱۳۳ تن، ۱.۱۸۰.۱۲۴ تن و ۸.۲۱۰ تن، رکورد تولید از زمان راه‌اندازی شرکت تا پایان سال ۱۳۹۸ شکسته است.

برهانی‌نژاد با بیان این‌که در حوزه توسعه، شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسانده است، گفت: برخی از مهمترین این پروژه‌ها احداث کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال، توسعه و افزایش ظرفیت کوره فلش ذوب خاتون‌آباد و احداث کارخانه اکسیژن ذوب مس خاتون‌آباد هستند.

وی اظهار داشت: مجموعه عوامل مذکور و همچنین چشم‌انداز آن‌ها در بودجه سال ۱۳۹۹، روزهای خوشی را برای سهامداران شرکت ملی صنایع مس ایران نوید می‌دهد.

مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مس با اشاره به نوسان‌های بازار سرمایه گفت: افت و خیز قیمت، ویژگی ذاتی هر سهمی است. سرمایه‌گذاری در سهام، جزو سرمایه‌گذاری‌های بدون ریسک نیست و کسانی که در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند، از این مقوله به‌خوبی آگاه هستند. آن‌چه که مهم است و سهامداران به آن اهمیت می‌دهند، سودآور بودن عملیات جاری شرکت و همچنین سودآور بودن عملیات آن در چشم‌انداز آتی است‌؛ چیزی که در عملیات شرکت ملی صنایع مس ایران به روشنی وجود دارد و قابل پیش‌بینی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا