آقای استاندار اجازه بازی با جان مردم را از چه کسی گرفته اید؟

محیط زیست هرمزگان ساعت هشت صبح روز چهارشنبه چهارم خرداد شاخص آلودگی هوا در شهرهای بندرعباس، خمیر و جاسک را به ترتیب ۳۲۵ ,۳۱۰ و ۳۳۷ اعلام کرد که به معنای وضعیت قرمز و‌ خطرناک است.

طبق اعلام و خبر رسمی، دانشگاه علوم پزشکی استان نیز شب قبل از آن (شامگاه سه شنبه) با اعلام خطر و هشدار در کمیته اضطرار استان بر لزوم تعطیلی چهارشنبه تاکید کرده بود.

انتظار می رفت با توجه به این حجم از آلودگی و مخاطرات آن و گزارش های کارشناسی، فعالیت ادارات از سوی استانداری هرمزگان متوقف و تعطیل اعلام شود، امری که مشابه آن در پایتخت به وقوع پیوست و استانداری تهران با توجه به اعلام هشدار، در میانه روز سه شنبه و متعاقب آن چهارشنبه ادارات را تعطیل کرد.

اما حکایت استان هرمزگان و مدیریت آن در مواجهه با این پدیده جالب توجه و البته تاسف بار است.

استانداری هرمزگان دیروز چهارشنبه در حالیکه شهر در هجوم ریزگردها تقریبا محو و میزان آلایندگی هوا نه فقط به سنجش دستگاه ها که با چشم عادی نیز به وضوح قابل تشخیص بود، ترجیح داد چشم و گوش خود را بر تمام گزارش ها، هشدارها و اخطارهای رسمی ببندد و مدیریت عالی استان بی توجه به هشدارها و درخواست ها، از کنار ماجرایی که ارتباط مستقیم با جان مردم دارد، به سادگی گذشت.

اما شوخی تلخ تری که می تواند توهین به شعور مردم تلقی شود، اعلام تعطیلی روز پنجشنبه پنجم خرداد به دلیل تداوم آلودگی است.

این که استانداری هرمزگان به ناگاه متوجه خطرات ناشی از هجوم ریزگردها شده و روز تعطیل پنجشنبه را «تعطیل تر» اعلام کرد از آن دسته اتفاقاتی است که شاید نمونه آن را فقط در نمایش های کمدی بتوان پیدا کرد.

بنا به اعلام رسمی، مراجعه صدها نفر از شهروندان استان به بیمارستان ها و اعلام خطرات ناشی از آلودگی هوا در سلامت شهروندان، شاید در منظر ارکان مدیریتی استان دارای ارزش لازم نباشد.

اما تعطیل نکردن روزکاری و تعطیل کردن روز تعطیل، بازی گرفتن شعور مردم و نمونه بارز مدیریت غیرمسوولانه در قبال شهروندان است.

در این ماجرا اگر تیم مدیریت بحران و هر یک از عوامل مسوول در ارائه اطلاعات درست به استاندار اهمال و وی را در تصمیم گیری مردد کرده اند باید عزل شوند و اگر استاندار خود در این ماجرا توانایی تصمیم گیری درست را نداشته است که باید نماینده های استان فکری به حال این مهم داشته باشند.

البته اگر نماینده های محترم مجلس فرصتی داشته باشند تا در حاشیه لابی گری و گماشتگی نیرو برای انتخابات سال آینده، اندکی هم به فکر مردم و سلامت مردم باشند.

جای این سوال باقیست که استاندار هرمزگان که در تدین و‌ تشرعشان نمی توان و نباید تشکیک کرد، در برابر عوارض کوتاه مدت و بلندمدت جسمی بر آنانی که دیروز راهی ادارات شده اند، چه پاسخی برای خدای خود دارند؟

اگر به هزار و یک دلیل گفته و‌ ناگفته، خیالشان از بابت عواقب قانونی این بی تدبیری که کمترین عنوان مترتب بر آن می تواند «ترک فعل» باشد راحت است با این ذمه سنگین شرعی چه می کنند؟

آیا متوجه مسئولیت اخلاقی و‌ انسانی خود در برابر حتی یک تک سرفه پیر و جوان این شهرها هستند؟

در چنین شرایطی که حرف از سلامت مردم است انتظار می رود رسانه های در خدمت و کارگران روزمزد توییت زن فضای مجازی و مونتاژکاران موبایلی عکس و جملات قصار، به قیمت تحمل چندساعت خماری هم که شده، از پوست دلقک سیرک تملق گویی بیرون بیایند و اجازه دهند مدیریت استان خشم بر آمده از دل و زبان مردم را ببینند و بشنوند تا شاید قدرت تصمیم درست در زمان درست، در وجودشان حلول کند…

منبع: خبر هرمزگان
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا