شکنجه و ضرب‌و‌شتم شدید معلول سندروم داون در مرکز گلهای بهشت سمنان

مهدی برادر محمد ۳۸ ساله دارای معلولیت سندروم‌ داون در مصاحبه اختصاصی با کمپین معلولان؛ محمد قبلا در مرکز آل یاسین گرمسار بود و تا وقتی آنجا بود تپل‌ و سرحال و بانشاط بود و مشکلی نداشت. پس از فوت پدرم او را به مرکز گل‌های بهشت سمنان منتقل کردیم. اما بعد از انتقال، محمد هر روز لاغرتر و پژمرده‌تر می‌شد.

یک هفته پیش از مرکز با خواهرم تماس گرفتند‌ و گفتند محمد خودزنی کرده بیایید ببریدش. وقتی خواهرم به مرکز مراجعه می‌کند محمد را روی ویلچر، پوشک‌شده و بیهوش تحویل می‌گیرد!

خواهرم بلافاصله محمد را به بیمارستان کوثر سمنان منتقل می‌کند و محمد به دلیل بیهوشی و خطر مرگ در آی‌سی‌یو بستری می‌شود. پلیس در آنجا صورتجلسه‌ای از وضعیت محمد تهیه می‌کند.

چشم راست محمد نابیناست و از این چشم خیلی کتک خورده. کف پای او سوراخ است، دور گردنش گویا طناب انداخته‌اند و صورتش نیز ضربات شدیدی خورده است. جناغ قفسه سینه او شکسته و آثاری از سوزاندن با سیگار نیز وجود دارد. بر اساس مشاهدات و آنچه در تصاویر قابل رویت است روی بدن محمد زخم‌های زیادی به وجود آمده و دور گردنش نیز آثار بریدگی با طناب وجود دارد.

محمد تا پیش از این هیچ‌گونه سابقه خودزنی نداشت. هر چند ماه یکبار خواهرم محمد را به خانه می‌آورد و محمد دوباره چاق می‌شد و وزن اضافه می‌کرد اما وقتی به مرکز بر‌می‌گشت دوباره لاغر می‌شد. مطمئنیم که در مرکز به محمد غذایی کافی داده نمی‌شد!

تنها راه اثبات خودزنی محمد، نشان دادن فیلم‌های مرکز است که در این صورت سوالی که پیش می‌آید این است که مرکز چگونه مراقب برادرم بوده که پس از خودزنی متوجه‌اش شده؟ چگونه گذاشته‌اند محمد این میزان آسیب را به خودش وارد کند؟ پس نقش مرکز در مراقبت از معلولان در چنین مواقعی چیست؟

مطالبه ما ورود دادستانی به این ماجرا و برخورد با مسببان شکنجه و ضرب‌وشتم برادرم و ابطال پروانه نظام پزشکی مستقر در مرکز است تا دیگر هیچ‌وقت شاهد چنین اتفاقاتی برای سایر مددجویان مستقر در مراکز نباشیم.

پی‌نوشت؛ براساس مستندات پزشکی قانونی که در اختیار کمپین قرار گرفته،بعضی از صدمات وارده به بدن محمد دو هفته قبل از بستری شدن محمد در بیمارستان کوثر اتفاق افتاده است!

مسئول این مرکز فریده شریعت پناهی است

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا