در دیدار نمایندگان انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با مدیر درمان تامین اجتماعی استان مطرح شد: توسعه درمانگاه‌های تخصصی تامین اجتماعی در دستور کار قرار دارد

جمعی از نمایندگان انجمن انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با غلامعباس مؤمنی مدیردرمان سازمان تامین اجتماعی استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

« غلامعباس شمس الدینی »، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران در این دیدار با تبریک انتصاب دکتر مومنی، گفت: دکتر مؤمنی در زمره معدود پزشکان متخصصی است که در هرمزگان داوطلبانه ، بهرمندی خبرنگاران و فعالان رسانه از ویزیت رایگان را عملی کرده است و یا در پاندمی کرونا مجاهدانه صدها بیمار کرونایی را مستمرا تحت نظر داشته و درب مطب او به روی این بیماران باز بوده است که عمیقاً قدردان تلاش این پزشک خدوم هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گفت: خبرنگاران در زمره معدود اقشار جامعه هستند که با خلوص نیت تمام تلاش خود را برای مقابله با جهل، شایعه و انعکاس خدمات نظام با کمترین توقع و چشمداشت بکار گرفته اند اما با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کم توجهی ها نسبت به آنان ادامه دارد.

وی فلسفه وجودی تأمین اجتماعی را تأمین رفاه آسایش و آرامش جامعه و رفع دغدغه های مردم در درمان دانست و تصریح کرد: اما متأسفانه شغل خبرنگاری را به عنوان شغل رسمی که بتواند از مزایای بیمه ای بهره گیرد، نمی پذیرد مگر آنکه در قالب کارگاهی فعالیت داشته باشند، در حالی که خبرنگاران و عکاسان آزادی داریم که به هیچ رسانه ای تعهد کاری ندارند اما آثارشان در بیشتر رسانه ها انعکاس می یابد.

شمس الدینی با اشاره به لزوم توجه به تأمین درمان و بازنشستگی خبرنگاران و فعالان رسانه استان، خاطرنشان کرد: نظام و حاکمیت باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد چرا که در همه عرصه ها در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارد و نمونه بازر آن نقش پررنگ خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص پاندمی کرونا بود.

وی پیشنهاد دادکه با تشکیل یک کمیته ارزیابی و شناسایی خبرنگاران آنها را زیر مجموعه تشکلات صنفی شان بیمه کرد تا این مشکل عمده مرتفع شود.

دکتر « غلامعباس مؤمنی » نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نقش خبرنگاران گفت: رسانه ها پشتوانه مسئولین هستند که در توسعه بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان می توانند اثرگذار باشند.

وی با بیان اینک به نقش و اهمیت کار خبرنگاران و فعالان رسانه واقف هستم، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا مهمترین دغدغه آنها ایفای رسالتی باشد که برعهده دارند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان ضمن تأکید بر ظرفیت‌های استان هرمزگان، افزود: بندرعباس و هرمزگان را دروازه طلایی اقتصاد می دانند لذا باید از این دروازه طلایی سهمی برای رفاه شهروندان اختصاص یابد.

دکتر مؤمنی با اشاره به گستردگی جغرافیایی استان، تصریح کرد: برخی شهرستان‌های استان با مرکز فاصله زیادی دارند لذا باید برای ارائه خدمات درمانی تمهیداتی اندیشیده شود. .به همین منظور توسعه درمانگاه‌های تخصصی در شهرستان‌های هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تلاش می کنیم با احداث درمانگاه تخصصی بندرعباس، زمینه تبدیل بیمارستان خلیج فارس به بیمارستان فوق تخصصی فراهم شود.

وی کاهش تخت های بیمارستانی تأمین اجتماعی را نگران کننده دانست و گفت: در سال‌های گذشته تلاش شد تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۹۰ تخت به ۲۵۰ تخت برسد اما متأسفانه در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰۰ تخت ریزش داشتیم و برای افزایش آن هزینه‌های زیادی می‌طلبد؛ در حالی که ایجاد یک تخت بیمارستانی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها این افزایش محقق شود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان در پاسخ به موارد و سئوالات مطروحه حاضران در این نشست گفت: برخی انتقادات وارد است و باید اصلاح شود؛ اما در حوزه تأمین تجهیزات پزشکی باید تلاش کرد.

وی افزود: ما در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه آنژیوگرافی پرداخت کردیم در حالی که اگر با ۲۵ میلیارد تومان آنژیوگرافی را راه اندازی می‌کردیم این هزینه‌های گزاف پرداخت نمی شد و یا از یک سوم ظرفیت بیمارستان خلیج فارس استفاده می شود که باید تلاش شود که از تمام ظرفیت ها بهره گرفت.

مؤمنی با بیان اینکه معتقدم عمر مسئولیت کوتاه است و باید از آن در جهت خدمت به مردم استفاده شود، گفت: لذا نقد رسانه ها را با جان و دل پذیرا هستم چون رسانه ها دلسوزانه مشکلات را مطرح کرده و هدفی جز ارتقای کیفیت زندگی مردم ندارند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه بهداشت و درمان در شهرک های مسکونی از جمله پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، افزود: ۷۷ درصد ساکنان شهرک پیامبر اعظم بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند که باید برای ارائه خدمات درمانی به ساکنان تلاش کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا