زمینه‌سازی برای گران کردن گوشت، مرغ و ماهی؛ دولت در گام بعدی آزادسازی قیمت‌ها حتما به سراغ حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی می‌رود

افشین دادرس، رئیس اتحادیه تعاونی دام سبک در گفت‌وگو با «نود اقتصادی»: دولت در گام بعدی آزادسازی قیمت‌ها حتما به سراغ حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی نهاده‌های دامی می‌آید اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ راهکار و برنامه مشخصی برای مدیریت اوضاع پس از حذف ارز دولتی نهاده‌های دامی ندارند.

وضعیت تخصیص نهاده دامی بسیار نامناسب است. دولت از بهمن ماه نهاده‌ای به دامداران تخصیص نداد و نهاده‌ای هم که اخیرا تخصیص دادند بسیار اندک بود.

چند شرکت خصوصی واردکننده نهاده دامی نیز به دلیل عملکرد دولت از واردات نهاده انصراف دادند. دولت در این شرایط افزایش قیمت جهانی نهاده دامی با تنها ۲ شرکت دولتی در واردات نهاده دامی ناتوان است و چاره‌ای جز حذف ارز ترجیحی نهاده دامی ندارد

قطعاً حذف ارز ترجیحی نهاده دامی منجر به افزایش شدید قیمت گوشت و لبنیات خواهد شد. مشکل این است که دولت راهکار و برنامه حمایتی از تولیدکننده و مصرف کننده برای بعد از حذف ارز دولتی نهاده ندارد.

از دی ماه ۹۸ ارز ترجیحی نهاده دامی و عرضه آن در سامانه بازارگاه فساد زیادی ایجاد کرد و حتما این ارز ترجیحی باید حذف شود اما اینکه مانند تجربه گرانی آرد صنعتی و بنزین صبح از خواب بلند شوند و بدون برنامه ارز ترجیحی نهاده دام و طیور را حذف کنند اتفاقات نامناسبی در کشور خواهد افتاد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا