سرزمین سوسمارهای زنده تنها نمایشگاه تخصصی و آموزشی خزندگان ایران

سرزمین سوسمارهای زنده اولین و تنها نمایشگاه تخصصی و آموزشی خزندگان در جنوب شرق کشور ایران است که هر روزه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را در شهر یزد به خود جذب می‌کند.

به گزارش اشکان نیوز ، با دیدن این مجموعه‌های محدود و کوچک مردم نهاد در کشور که با هزینه‌های بسیار بالا گونه‌های جانوری سالم و آسیب دیده را نگه‌داری بازپروری و درمان می‌کنند ، یک چرایی بزرگ وجود دارد که سهم دولت کجاست و چقدر است.

این واقعیت چهل سال گذشته است که دولت‌ها محیط‌زیست را رها کرده‌اند و تخریب محیط زیست توسط دستگاه‌های دولتی و حکومتی انجام می‌شود ، کشور ایران محل زندگی ما مدتی است که دچار بحران زیست‌محیطی شده اول دولتمردان و بعد مردم مسئول اصلی تخریب این محیط زیست هستند.

عدم آموزش کافی از دوران مدرسه تا بالاترین مراحل تحصیل، یکی از عوامل اصلی بی‌تفاوتی نسبت به محیط‌زیست پیرامون ماست که از اثرات منفی عملکرد خود بر روی محیط زیست اطرافمان، آگاهی کافی نداریم و مراکز فرهنگی و به‌خصوص رادیو و تلویزیون ملی نیز توجه لازم به این موضوع مهم ننموده‌اند.

برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست، آموزش از دوران کودکی مؤثرترین راه کار است، که این مهم از طریق تدریس این موارد در تمام مقاطع تحصیلی، حاصل خواهد شد.

مواردی چون استفاده بهینه از آب، عدم تخریب جنگل‌ها، نحوه جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت و تبدیل زباله‌های تر به کود، عدم استفاده افراطی از بسته‌بندی‌های پلاستیکی و بسیاری موارد دیگر ، باید مورد توجه قرار گیرد.

بایستی بپذیریم میهن ما مشکلات عدیده محیط‌زیستی دارد که جزء آموزش از پائین‌ترین سنین، راه‌حل دیگری برایش قابل تصور نیست.

لذا دولت و مجلس نشینان باید در این خصوص توجه ویژه در حفظ محیط‌زیست داخل قالب واحدهای درسی در تمام مقاطع تحصیلی تدوین و اجرا نمایند.

امروز در کشور هیچ مکان دولتی استاندارد برای درمان و نگهداری حیوانات آسیب دیده حیات وحش وجود ندارد ، مراکز خصوصی به صورت محدود «حیوانات و پرندگان» آسیب دیده در طبیعت را تحویل می‌گیرند و بازپروری می‌کنند ، چرا باید شاهد باشیم در بودجه کشور ارزشی که باید و شاید برای محیط‌زیست ایران در نظر نگیرند و مسئولیتی در قبال حیوانات ، طبیعت و حیات وحش نداشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا