ردپای نهاد وابسته به صدا و سیما در گرانی اینترنت

بنابه قانون بودجه سال جاری، قرار است دولت ۲ درصد حق‌ السهم و حق الامتیاز بیشتر از اپراتورهای اینترنت بگیرد تا ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) » بگذارد.

به گزارش اشکان نیوز ، این مبلغ قرار است برای حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن و توسعه هوش مصنوعی و امثال آن صرف شود.

در زمان تصویب این بند از قانون بودجه امسال، برخی کارشناسان و حتی وزیر وقت ارتباطات نسبت به افزایش شدید قیمت اینترنت هشدار داده بودند.

این در حالی است که نهادها و استارت‌آپ‌های زیرنظر صدا و سیما پیش‌تر سابقه اجرای طرح‌هایی چون پیام‌رسان «سروش» را نیز داشته‌اند که به‌ شدت شکست خورده و رها شده‌اند. از طرف دیگر یکی از بندهای طرح صیانت اولویت دادن ترافیک اینترنت ملی به ترافیک خارجی است. در سال‌های اخیر برای تشویق کاربران به استفاده از ترافیک شبکه ملی اطلاعات استفاده از آن در مقایسه با ترافیک خارجی نیم بها شده است. در واقع کاربران همین الان هم برای استفاده از ترافیک بین‌المللی باید دوبرابر استفاده از ترافیک داخلی پول بپردازند. از آنجا که فضای فیلترینگ اینترنت حتی به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شده، کاربران چاره‌ای جز خرید فیلترشکن ندارند. با استفاده از فیلترشکن نیز از سرورهای خارجی استفاده می‌شود که بهای اینترنت را دوبرابر بالا می‌برد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا