سؤال پرسیدن از عملکرد استاندار هرمزگان ممنوع؟!

میرمهیمی

خفه‌ کردن صدای منتقدان به عملکرد استاندار هرمزگان و بستن دهان مطالبه‌گران علاوه بر اینکه باعث عقب افتادگی هرمزگان خواهد شد بلکه باعث تضعیف دولت مردمی آیت الله رئیسی را به دنبال دارد لذا اگر مهندس دوستی در تصوراتش خود را خدمتگزار بداند هنری نیست ، بلکه مهم این است که استاندار هرمزگان خودش را پاسخگو بداند و دلیلی وجود ندارد که مسئولین دولتی از پاسخگو بودن فرار کنند..

اگر از ضرورت و لزوم پاسخگو بودن مسئولین نسبت به جامعه، مردم، اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی آگاه نباشند و همیشه دنبال جبهه‌گیری و پرونده‌سازی علیه پرسشگران و منتقدین باشند نه‌تنها توسعه رقم نخواهد خورد بلکه باعث تضعیف دولت مستقر خواهد بود.

دلیلی ندارد که فضای نقد و نقدپذیری در جامعه هرمزگان ، فضایی رعب آلود و وحشت آور باشد ایجاد اینگونه فضاها در هرمزگان به نفع دولت مردمی آیت الله رئیسی نیست ، بی شک نقش و تأثیر قلم و تلاش دلسوزانه‌ی خبرنگاران و فعالین فضای مجازی هرمزگان برای آگاهی بخشی عمومی ، موجبات تعالی خواهد بود چرا که خبرنگاران و فعالین فضای مجازی یکی از ابزارهای مهم ارتباط مردم با مسئولین هستند و تعامل با این قشر می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات را فراهم کرده و همچنین بسترساز پیشبرد توسعه باشد.

اما حال با گارد بسته‌ای که از حوزه استانداری هرمزگان وجود دارد شاهد اثر معکوس آن هستیم و همین باعث تضعیف دولت در هرمزگان توسط خود دولت شده است و اگر قرار است جناب دوستی تا پایان دولت در جایگاه استانداری هرمزگان انجام وظیفه نماید، بایستی رویکردش را تغییر داده و مجموعه دولت در استان را پاسخگو بداند نه اینکه علیه فعالین فضای مجازی و خبرنگاران جبهه‌گیر نمایند و با شکایه و پرونده‌سازی راه را بر اندیشه‌ها ببندند قطعاً آقای دوستی هر زمان در هر کجای دولت آقای رئیسی با این استراتژی بخواهد مسئولیت بپذیرد محکوم به شکست است و دولت را بشدت تضعیف خواهد کرد.

مطالبه همه فعالین فضای مجازی و رسانه‌ها از مهندس دوستی این است به‌جای فرار رو به جلو و عدم پاسخگو بودن به عملکرد ، فضا را برای پاسخگویی فراهم کنند.

جناب دوستی استاندار هرمزگان نقادی و نقد پذیری در راستای پرسش‌گری و پاسخ‌گویی، برای کمال و اصلاح اجتماع ، سرمایه‏ای است بس گران‏بها شناخت کاستی‏ها ، نواقص و تلاش در جهت رفع آنها ، گامی مقدس در مسیر فلاح فرد و جامعه است.

خطاب به نمایندگان مجلس جای پاسخ گویی؛ اخراج کارگران و طرح شکایه و ایجاد حواشی بر منتقدان ، پرده‌پوشی بر آنچه بوده و هست یا انکار نواقص و مشکلات ، واقعیت‏ها ، ناکارآمدی‌ها را عوض نکرده و دردی را درمان نمی‏کند.

قطعاً مدیریتی مبتنی بر دیانت ، خرد و هیأت حاکمه‏ی ارزش مدار و الهی ، همواره در جستجوی آن است که در مسیر تکاملی خود، آفت‏ها و آسیب‏ها را بشناسد و بزداید. اگر فرهنگ نقد و انتقاد پذیری رایج گردد، آداب و مرزهای روایی و ناروایی انتقاد و ویژگی‏های ناقدان روشن شود و ناقدانی بنیاد بصیر به عرصه‏ی نقد ورود یابند، بسیاری از تنش‏ها و کشمکش‏ها فروکش کرده و بسیاری از ضعف‏ها، نقص‏ها و کاستی‏ها زمینه‏ی ظهور نمی‏یابند.

به خصوص اگر مدیران از لاک خودمطلق‏انگاری و خودبرتربینی درآمده و معتقد باشند که در معرض خطایند، به سادگی در می‏یابند که هیچ کس بی‏نیاز از تذکر و انتقاد از ناحیه‏ی دیگران نبوده و حتی امام علی علیه‏السلام ، با آن مقام عصمت و عظمت، از مردم می‏خواهند تا از ابراز سخن حق و خیرخواهی نسبت به روش حکومت خودداری ننمایند. (فیض‏الاسلام، ۱۳۵۱ ، خطبه‏ی ۲۰۷) و می‏فرمایند: «مردمی که خیرخواه یکدیگر نیستند و از خیرخواهان نیز استقبال نمی‏کنند، از سعادت و بهروزی بدورند.

بی‌شک مدیریت با شیوه که با ایجاد رعب ، خفقان ، سرکوب کردن منتقدان و پرونده سازی و اخراج آنها از کار و یا راه‌اندازی گردان توئیت فیک جهت توهین و تهمت به منتقدان شناسنامه‌دار و نخبگان، قابل دوام نیست.

انتظار از مجمع نمایندگان هرمزگان این است یکبار برای همیشه تصمیم قاطعی برای مدیریت آقای دوستی بگیرند که آیا باید همچنان به استاندار هرمزگان فرصت آزمون و خطا داد تا روش مدیریت را بیاموزد و فرصت سوزی نماید و استان را از ریل توسعه در حوزه‌های مختلف عقب بندازد یا باید چاره‌ای دیگری بیندیشند، مردم هرمزگان بیدار هستند تصمیم صحیح شما می‌تواند تأثیر مستقیم بر انتخابات آتی و سبد رأی شما بگذارد.

مانا باشید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا