تبعات عدم برخورد به‌موقعه قضایی

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور
وزارت اطلاعات
سازمان اطلاعات سپاه
بازرسی بیت رهبری

اسناد متعددی از تخلفات مصطفی سالاری در دوره‌ای که قائم مقام پارس جنوبی و استاندار بوشهر و گیلان بوده به دست من رسیده است؛

این اسناد متقن همگی گزارش‌های نهادهای بازرسی و امنیتی در دهه ۸۰ در منطقه ویژه عسلویه و بوشهر است که سئوال برانگیز است که چرا در آن دوران متوقف شده و وقتی سالاری از ایران متواری می‌شود، بایگانی شده و پس از برگشت ایشان هیچ نهادی دنبال این فساد نمی‌رود.

این اسناد حتی حاوی گزارش‌های وزارت اطلاعات از تبانی مصطفی سالاری و برادرش و چند پیمانکار در عسلویه است.

برگه‌هایی حاوی بازجویی و گزارش‌های مهم نهادهای امنیتی که نشان می‌دهد مصطفی سالاری در دهه ۸۰ در عسلویه چگونه دست به فساد شبکه‌ای زده است.

این اسناد جدا از ادعای دروغ ایشان مبنی بر داشتن فوق لیسانس و دکترای مدیریت نفت و گاز از دانشگاه بوردوی فرانسه است که خرداد ۹۸ به استناد این ادعا، رئیس تامین اجتماعی شد و  وقتی متوجه شدند که افکارعمومی متوجه دروغ بودن این ادعا هستند، عقب نشینی کرده و گفتند اظهارات مبنی بر بورسیه وزارت نفت به فرانسه دروغ بوده و تنها دارای یک مدرک DBA هستند که در این مورد هم وزارت علوم به صراحت اعلام کرده این مدرک را هم به رسمیت نمی‌شناسد.

اسناد در اختیار در مورد تخلفات متعدد سالاری تنها در منطقه عسلویه، بالغ بر صدها صفحه و چندین پرونده است که در طی ساعت‌های آتی بطور متناوب منتشر می‌شود.

جناب آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور طی روزهای اخیر تصمیم دارند چنین فردی که یک روز سابقه مدیریت در صنعت، معدن و تجارت ندارد و از سال ۹۲ به خاطر خرج ۲ میلیارد تومان در ستاد انتخابات روحانی، توسط آقای ترکان و فریدون بعنوان استاندار بوشهر انتخاب شده و پس از آن به دلیل حمایت‌های مالی وی از پروژه‌های همسر آقای واعظی، به ایشان و آقای نوبخت نزدیک می‌شود و به استاندری گیلان انتخاب شد را این بار برای منصب کلیدی وزارت صمت انتخاب کنند.

تا دقایقی دیگر اسناد فساد در دوره ریاست ایشان در عسلویه به ترتیب رخداد فساد منتشر می‌شود.

‼️امید بود وزارت اطلاعات در استعلام از عملکرد آقای سالاری به این گزارشها رجوع کند و جای سوال است که چرا حتی به گزارش های صریح خودشان به شماره‌های ۱۷۲۳/م/… مورخ ۸۸/۰۲/۲۲ و ۱۷۲۳/م/… مورخ ۸۸/۰۲/۲۸ استناد نکرده‌اند؟

برای شروع پرونده تبانی مصطفی و مرتضی سالاری برادرش در یک پروژه منتشر می‌شود که حاوی اظهارات افراد در پرونده فوق است و پس از آن اسناد دیگر به ترتیب منتشر خواهد شد .

به این امید که دولت آقای روحانی در انتخاب چنین فرد متخلفی در جایگاه مهم وزارت صمت تجدید نظر کند.

سری اول اسناد فساد مصطفی سالاری رئیس کنونی سازمان تامین اجتماعی در دوران قائم‌مقامی پارس جنوبی

مصطفی سالاری با فشار آقای واعظی و فریدون برای منصب وزارت صمت به آقای روحانی پیشنهاد شده است

اصل اسناد در اختیار وزارت اطلاعات بوده و طبق شماره نامه‌ها قابل پیگیری ست

بر اساس پیگیری اداره اطلاعات عسلویه و اداره اطلاعات بوشهر و حوزه قضائی عسلویه، طبق نامه نهاد امنیتی به شماره ۱۷۲۳/م/… به تاریخ ۸۸/۰۲/۲۲ و ۸۸/۰۲/۲۸فردی به نام «علی.خ» مدیرعامل «شرکت رعد مه شکن» مورد تعقیب و احضار قرار می‌گیرد.
 
علی.خ مدیرعامل شرکت رعد مه شکن پرده از تبانی خود با مرتضی و مصطفی سالاری پرده بر‌ می‌دارد.

علی.خ در مورد اینکه چرا به صورت صوری پیمانکار پروژه چند میلیاردی در دهه ۸۰ شده که عملا پیمانکار آن مرتضی سالاری برادر مصطفی سالاری (در آن زمان قائم مقام منطقه ویژه پارس جنوبی) بوده، می‌گوید: «چند سال به لحاظ کاری، مرتضی سالاری را می‌شناسم و چون فروشنده عمده تجهیزات برق در شیراز هستم یک روز مرتضی سالاری فردی به نام مسعود.خ را به من معرفی کرد و گفت که پروژه‌ای در عسلویه هست و با استفاده از نام و اسناد شرکت رعد مه شکن (متعلق به علی.خ) اجرای انتقال برق خط ۲۰ کیلو ولت سایت ۲ پارس در دست اجرا قرار بگیرد.

علی.خ افشا می‌کند: حساب جاری طلایی به نام اینجانب در بانک سپه شعبه نخل تقی، افتتاح و سه دسته چک ۵۰ برگی به صورت سفید امضا تحویل آقای سالاری دادم تا تمام امورات پروژه توسط وی انجام شود و من تنها برای امضا اوراق قرارداد به عسلویه رفتم اما کلیه مراحل حضور در مناقصه و تکمیل فرم ها و … بدون حضور من و توسط سالاری انجام گرفت و من صرفا به صورت صوری امضا کننده بودم.

علی.خ افشا می‌کند: انتقال برق خط ۲۰ کیلو ولت سایت ۲ پارس توسط مرتضی سالاری انجام شده و هیچ اطلاعاتی از جزئیات پروژه نداشتم و سالاری به ازایش، تجهیزات را از من خریداری کرد؛ ارزش تجهیزات ۶۹۰ میلیون بود و قرار شد ۶۰۰ میلیون دیگر هم بعنوان شیرینی امضای اسناد به نام شرکت، به من تحویل دهد.

فاجعه تا جایی بوده است که علی.خ آدرس فیزیکی پروژه را هم نمی‌دانسته است.

ارزش این قرارداد که مصطفی سالاری توسط پیمانکار صوری به برادرش داده ابتدا ۳/۶ میلیارد تومان در سال ۸۶ بوده و سالاری طی دو افزایش قیمت به ۴/۶ میلیارد تومان و در نهایت به ۶/۷ میلیارد تومان می‌رساند.

اداره اطلاعات عسلویه وارد ماجرا می‌شود و سالاری از ترس اینکه پرونده بالا گرفته شود دستور می‌دهد همان مبلغ ۴/۶ میلیارد تومان به شرکت برادرش پرداخت شود.

اما سال‌ها بعد وقتی مشخص نیست چطور گزارش‌های نهادهای امنیتی به بایگانی سپرده می‌شود، مرتضی سالاری که حالا برادرش استاندار است شکایت قضایی می‌کند و کسی که از طرف عسلویه برای دفاع از عسلویه در دادگاه حاضر می‌شود «گودرز. ت» از اقوام درجه یک سالاری است!و بدین ترتیب رعد مه شکن با وجود همه آن اقاریر در نهادهای امنیتی چند سال بعد در سایه فراموشی، در دادگاه با دفاع معکوس وکیل عسلویه ( گودرز.ت از اقوام سالاری) می‌تواند ۳ میلیارد تومان دیگر بعنوان طلب و خسارت از عسلویه دریافت کند.

پرونده دوم فساد در همین پروژه، اظهارات «ب» مدیر وقت پروژه است:  در اجرای پروژه عددسازی دروغ کردند. طول احداث شبکه را ۴۰ کیلومتر اعلام کردند در حالی که ۱۹ کیلومتر بوده و جمع آوری شبکه قبلی ۳۵ کیلومتر اعلام شد در حالی که ۸ کیلومتر بود. تعداد تجهیزات_ مثلا مقره ها_را ۷۶۰۰ اعلام کردند در حالی که ۵۰۰۰ عدد بود.

بدین ترتیب با ارقام غیر واقعی متراژ و تعداد تجهیزات، سود سرشاری در اواسط دهه ۸۰ نصیب مرتضی سالاری شد که چند صد میلیون دلار بود. در نهایت گفتند باید۴/۶ میلیارد تومان به پیمانکار بدهیم در حالی که چند کارشناس خبره برای بازدید آمدند و گفتند در نهایت ۲ میلیارد تومان ارزش پروژه است. حتی باید تجهیزات قدیمی خطوط برق را پس از جمع‌آوری به اداره برق کنگان می‌دادند و ادعا کردند تجهیزات سرقت شده یا در حین خاکبرداری زیر خاک رفته و تجهیزاتی که آن زمان ۴۰۰ میلیون تومان بود و ارزش قابل توجهی داشت به اداره برق کنگان نرسید.

شریک مرتضی سالاری اعتراف می‌کند که آن تجهیزات را تحویل برق کنگان ندادند و خودشان در بازار فروختند! مدیر وقت عمران منطقه آزاد هم از تبانی مصطفی و مرتضی سالاری پرده بر می‌دارد و می گوید: «برگزاری مناقصه را محدود انجام می‌دهند، استعلام قیمت را تلفنی از اداره برق بوشهر و فارس انجام می‌دهند!
و وقتی مهندس ع به آقای سالاری گزارش مکتوب می‌دهد که ارزش این پروژه بیش از ۳/۳ نیست، آقای سالاری بی‌محلی می‌کند.

افشاگری‌های مسعود.خ در مورد تبانی مصطفی سالاری با مرتضی را در گزارش بعدی منتشر می‌کنم. گفتنی است نهادهای بازرسی و امنیتی با پیگیری شماره نامه‌های ابتدای مطلب می‌توانند به اسناد واجا دسترسی پیدا کنند.
منبع کانال تلگرامی صبا آذرپیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا