دستگاه امنیتی در خواب یا بیداری

سری دوم اسناد فساد مصطفی سالاری رئیس کنونی تامین اجتماعی و قائم مقام عسلویه در دهه ۸۰

تا پیش از این بخشی از اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد مصطفی سالاری با سوء استفاده از جایگاه و موقعیت خود، پروژه‌های بزرگی از عسلویه را در قالب قراردادهای صوری به برادرش مرتضی سالاری واگذار کرده است.

در بخش دوم اعترافات فردی به نام «مسعود.خ» علیه مرتضی و مصطفی سالاری در پی می‌آید؛ اصل این اسناد در اختیار نهادهای قضائی و امنیتی کشور است:

مسعود.خ علیه مرتضی سالاری می گوید: «با واسطه فردی به نام گرامی_شاغل در فاز ۱۰_ به مرتضی معرفی شدم. مرتضی سالاری در عسلویه مشغول پروژه پاسارگاد بود (پرونده بعدی پروژه پاسارگاد است). وقتی مرتضی سالاری پروژه پاسارگاد را تمام کرد، من را جهت اجرای پروژه بعدی _برق سایت ۲_ به علی.خ معرفی کرد و من بعنوان مدیر پروژه، این طرح را به اتمام رساندم. در این پروژه، سالاری به من ۴۰ میلیون تومان داد و قرار بود ۱۰۰ میلیون دیگر هم پول بدهد.»

مسعود.خ که پیمانکار صوری بوده، به صراحت اقرار می‌کند: مرتضی سالاری به خاطر اینکه لو نرود از عسلویه پروژه می‌گیرد، می‌گفت نمی‌خواهد به اسم شرکت خودش #پتروالکتریک در مناقصه شرکت کند و به همین دلیل ما را معرفی می‌کرد تا جلو برویم. 

‼️مسعود.خ روند فساد را این گونه تشریح میکند: «روال این بود که با کمترین قیمت، مناقصه را برنده می‌شد اما پس از آغاز پروژه طی چند مرحله رقم نهایی پروژه را تا ۲ برابر بالا می‌برد. مثلا در پروژه‌های سایت ۲ پارس با خرید پاکت و نوشتن پایین‌ترین رقم ( پلوس ۱۲ درصد) برنده شد. بعد از برنده شدن، کل پروژه را به من _مسعود.خ_ سپرد.»

مسعود.خ تشریح می‌کند چطور خانواده سالاری سیستم قضایی و بازرسی را دور می‌زند: «کلیه دریافت‌ها از طریق صورت وضعیت‌ها با معرفی شخصی به نام نوروزیان انجام می‌شد. از طرفی فردی که اسم شرکتش را به صورت صوری استفاده می‌کرد، دسته چک سفید امضا می‌داد و پول به دست آقای سالاری می‌رسید و آقای سالاری برای اجرای پروژه به حساب من پول می‌ریخت.»

مسعود.خ توضیح می‌دهد در سیستم آقای سالاری، پاکت همه شرکت ها توسط مرتضی خریداری می‌شده و در پاکت مورد نظر خودشان کمترین رقم را می‌نوشتند. این سوال چندین بار از او پرسیده می شود و می‌گوید: «پاکت تمامی شرکت‌ها توسط مرتضی خریداری می‌شد و برای شرکت مورد نظر خودش کم‌ترین رقم را می‌نوشت»

مسعود.خ در مورد رشوه دادن سالاری به زیرمجموعه‌های عسلویه می‌گوید: «مبلغ حدود ۱۰ میلیون تومان را به صفرپور نماینده کارفرما و ناظر پروژه رشوه پرداخت نموده‌ام.»

نهاد اطلاعاتی کشور به ماجرا ورود پیدا می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری استخدام می‌کنند و این کارشناس نظر می‌دهد که این قرارداد در نهایت می‌تواند ۲/۹ میلیاردتومان ارزش داشته باشد و ارقام ۴/۶ و ۶/۷ بسیار دور از ارزش کار است.

اداره اطلاعات استان بوشهر بطور رسمی به آقای مصطفی سالاری می‌گوید: صوری بودن مناقصات برادر شما محرز است.

بعدها افشا می‌شود همین آقای مسعود.خ شریک آقای سالاری، بعنوان مدیرعامل صوری شرکت «آبان دژپات» در استانداری تهران هم پروژه‌هایی را با همین شیوه به نفع خانواده سالاری گرفته بطوری که مدیران نظارتی این اتفاق را گزارش می‌کنند.

پرونده بعدی فساد سالاری در مورد تبانی با دو شرکت ورجاوند و کامیاران کوشا است. اسناد زمین خواری، دریاخواری و مدرک تحصیلی جعلی هم در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

آقای درویشیان، رئیس محترم #سازمان_بازرسی، تمام این گزارش‌ها، یک دهه پیش در سازمان بازرسی بایگانی شده است و با وجود هشدار دستگاه‌های امنیتی و قضایی به تهران فرستاده شده و در تهران بصورت اتفاقی گم می‌شود؟

به نظر می‌رسد آقای ک نماینده دشتی در مجلس که ۱۰ سال پیش رئیس اداره بازرسی بوشهر بوده، به جای اینکه این روزها در مجلس برای وزارت آقای سالاری لابی کنند، جوابگوی بایگانی شدن این گزارش‌ها در زیرمجموعه خود باشند!

این اعترافات مستند به گزارش واجای بوشهر به قوه قضائیه در تابستان سال ۸۸ است.
منبع کانال تلگرامی صبا آذرپیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا