کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی اصفهان:وزیر میراث فرهنگی وفای عهد کند

نمایندگان تشکل‌های حوزه‌های سه گانۀ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی نامه ای نوشته‌اند و از او تقاضای وفای به عهد و صدور حکم به گزینه بومی و مورد اجماعشان را کرده‌اند.

آنها در این نامه گفته‌اند که مدیر مورد حمایت تشکل‌ها، به پشتوانۀ این حجم از همدلی و حمایت قاطع، گامهای مؤثری در ساماندهی و تقویت این نهاد بر خواهد داشت و در صورت بی‌توجهی به نظرات کار‌شناسی ارائه شده، آسیب‌های جبران ناپذیری به میراث استان وارد خواهد آمد.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

نخست اینکه تمامی تشکلها از گزینۀ نخست جنابعالی، آقای دکتر مصلحی استقبال نمودند و پس از مخالفت مدیریت استان، ضمن مکاتبه با جنابعالی، استانداری و حضرت آیت الله مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان حمایت کامل خود را از مدیرکل منتخب اعلام کردند.

دوم اینکه در جلسۀ برگزار شده با مدیریت استان، دلایل مخالفت با آقای دکتر مصلحی- گزینۀ بومیِ مورد توافق وزارت خانه و ذینفعان سه حوزۀ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- کارشناسی نبود و لذا مورد قبول نمایندگان این سه تشکل قرار نگرفت.

سوم اینکه بنا به تاکید ریاست محترم جمهور و حضرت عالی، مبنی بر انتخاب مدیران مورد وثوق مردم و کارشناسان، متخصصان سه‌گانۀ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یک‌صدا خواهان مدیریت گزینۀ نخست هستند و اعتقاد دارند که اصفهان با تمامی مشکلات و پیچیدگی‌های درونی خود، نیازمند مدیری بومی و مسلط به وضعیت موجود میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است، تا با تأمل در اسرع وقت نسبت به حل مسائل و مشکلات میراث این استان اقدام نماید و فراهم شدن چنین شناختی برای مدیر غیر بومی مستلزم زمان و هزینه‌های غیرقابل جبران بوده و خارج از ظرفیت توان استان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا