توجه به شایعات طالبان تروریست نکنید

بازی شایعات فضای مجازی دشمن مردم افغانستان قوت گرفته است. مردم افغان با عقیده خود محکم و استوار باشید. دشمن آنها در تلاش است برای از بین بردن حس مقاومت از تکتیک‌های مختلف بکار می‌گیرد.

به گزارش اشکان نیوز ، دشمن مرد افغانستان می‌خواهند مقاومت مردم را بدنام سازند. و آنها را آهسته آهسته برای پزیرفتن این نظام تروریستی که مزدور پاکستان و دست نشانده آمریکاست قانع سازند.

بایستی افغانها به آزادی و رهای کشور از چنگال مزدوران آی اس آی ایمان و باور راسخ داشته باشند زیرا مقاومت پیروز می‌شود به یاری خداوند چونکه دعوای آنها دعوای حق است.

حق بر باطل پیروز می‌گردد. همه می‌دانید که طی یک معامله ننگین افغانستان را به گروه تروریستی طالبان و پاکستان تسلیم کردند که امروز بر سرنوشت مردم افغان متاسفانه جهل و بربریت حاکمیت کنند.

بعضی از تکتیک‌های دشمن برای از بین بردن مقاومت مردم افغانستان نظر به قرار ذیل است؛

۱. می‌خواهند چند معامله گر طالب محور را از چند قوم در بعضی کرسی ها تعیین کنند. که به این وسیله گویا به مردم بفهمانند که ما بقیه اقوام را در حکومت شریک ساختیم.

همان صورتیکه همه مردم افغانستان می‌دانند داعیه مقاومت ملی یک داعیه فراگیر و ملیست که با به کرسی نشاندن چند نفر از هر قوم و سمتی باشند مشکل پیش آمده حل نمی‌شود.

جبهه مقاومت ملی طوریکه از صحبت‌های رهبر پاک دامن و فرزانه فرزند پنچشیر احمد مسعود شنیدیم برای ایجاد یک حکومت همه شمول و فراگیر که همه اقوام و اقشار جامعه خود را در آن بطور مساویانه ببینند مبارزه می‌کند.

اما دشمنان آزادی و استقلال کشور تلاش می‌کنند اینرا برچسپ قومی بزنند. بدین وسیله مردم را فریب داده و اقناع کنند و از مقاومت دست بردارند. مردم افغان به شایعات نه بگویند و با عقیده خود برای رسیدن به آزادی و عدالت سرتاسری محکم باشید. بدانند پیروزی از آن حق است شما انتظار داشته باشید.

۲. در قسمت فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی ، دشمن با نام‌های مستعار و جعلی با اکانت‌های پنجشیری ، مقاومتی ، مسعودی ، تاجیکی ، هزاره گی ، اوزبیکی و… فعالیت می‌کنند. این قسمت خیلی مهم است شما را فریب می‌دهد.

شمایی که بیشترین وقت را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنید این موارد روی ذهن شما تأثیر می‌گذارد. این جنگ روانی سالهاست که متأسفانه از طرف دشمنان خاک افغانستان به خورد مردم می‌دهند. بطور مثال چند نوع فعالیت مونیوپولیتیف (اغوا کننده) آنها که برای گسستن روح مقاومت و نفاق بین اقوام غالبا مواجه می‌شوید چنین است؛

” من یک تاجیک هستم شما مردم هزاره ازاین بدتر شوید به مقاومت کمک نکردید”
” من اوبیک هستم از رژیم طالبان راضی هستم”
” این مقاومت نیست یک جنگ قومی و تنظیمی است”
” من تاجیک هستم از شما حمایت نمی‌کنم”
” من هزاره هستم از شما حمایت نمی‌کنم چون پرچم شما بیرق ملی نیست”

اینرا بطور نمونه گفتم البته ده‌ها موارد به اشکال مختلف و اغواکننده ( مونیوپولیتیف) موجود است. بعضی موارد طوری است که مستقیم تعرض نمی‌کنند بلکه در همسوی با فکر شما پیش می‌روند اما در بعضی نقاط با نرمی ذهن شما را تغییر می‌دهند (این تکنیک را مونیوپولیشن می‌گویند).
از این دست موارد بسیار است. آنچه که مهم است باورهای راسخ شماست. وگرنه محال است در برابر این همه جنگ روانی تاب بیاورید.

بناءً با هر موارد که مواجهه می‌شود پیش از پذیرفتن آن یک‌بار فکر کنید و پروفایل شخص را چک کنید. بر مبنای آنکه حق و باطل را خود میفهمید بررسی کنید.

۳. با تأسف یک تعداد از هم‌وطنان افغان که اسم قوم‌اش را نمی‌گم با آمدن گروه طالبان شب و روز دهل و دمبوره می‌زنند. طالبی که نه به حقوق زن باور دارند نه به دین و انسانیت و نه به ارزش‌های جامعه. تأسف برای آنهایکه با این گروه همسو هستند.

اینها با نشر کاذب و جعل فکر شما را میدزدند. مثلاً یک عکس قدیمی یکی از رهبران مقاومت را نشر می‌دهند و مورد فعلی نشان می‌دهند. مثلاً یک لیست ساخته شده اما به شکل مسلکی درست می‌کنند و در فضای مجازی پخش می‌کنند تا بصورت وسیع بازنشر شود. مثلاً یک صدای صوتی یا ویدیو مرتبط به موضوع روز را ثبت و شما را اغوا می‌کنند.

یا این فعالیت را در کمنت‌ها که بطور چشم گیر دیده میشود را می‌توانید ببینید. مثلاً اگر در جایی نشر شده باشد که “طالبان تروریست است” شما در کمنت ها با هزاران پیام مونیوپولیتف روبرو می‌شوید که نه! طالب امنیت می‌آورد طالب دین میاورد…

اینجاست که شما وقتی انبوه کمنتها را در همسوی با طالب می‌بینید متزلزل می‌شوید. بدانید که همه آنها مأمورین طالب و فسبوک چلونکی هاست.

فریب نشریات این طبقه را نخورید. خط آنها جداست. به باورهای خودت محکم باش. درست است که طی بیست سال گذشته از بعضی رهبران سخت ناراضی هستید. آنها زخم ناسوری بر پیکر شما وارد کردند. و این قابل بخشش نیست. اما اجازه ندهید دشمن از نقطه ضعف شما استفاده کنند و مقاومت را تضعیف کنند.

۴. یک تعداد از یوتیوبرها، خاص بخاطر از بین بردن مقاومت و نام بد ساختن آن در همسوی با طالب فعالیت می‌کنند. آنها را یک صفر بزرگ بدهید.

۵. باور داشته باشید این جنگ روانی بسیار سیستماتیک پیش می‌رود. در پشت این شیطان های صاحب فکری نشسته است و پلان طرح می‌کنند که در کدام موضوع کدام شایعه را باید درست کنند. پلان‌هایی که اصلاً باورتان نمی‌شود باور نکیند.

مثلاً اگر قصد داشته باشند که خانه شما را ویران کنند ، اول یک قسمت خانه خود را ویران می‌کنند. بخاطر که باز شما فکر نکنید اینها تنها دشمن من است… پهنای این جنگ روانی به اندازه بزرگ است که حتی تصور نمی‌کنید. دولتها بخاطر تطبیق پلانهای آنها در جنگ‌های روانی بر علاوه اینکه میلیونها دلار صرف می‌کنند ده ها هموطنش را قربانی می‌کنند.

آنچه که مهم است درک حقیقت از تجارب تاریخی است نه از شبکه‌های اجتماعی بناءً به باورهای‌تان به آزادی و استقلال پاپند باشید و برای مقاومت دعا کنید. پیروزی از آن حق است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا