بیکاری لنجداران بندرلنگه در سایه سیاست‌های نادرست بنادر و دریانوری هرمزگان/ سازمان بنادر به مشکلات لنجداران بی توجه است

فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روزانه فقط از آمار بالای صادرات توسط لندینگ کرافت‌ها خبر می‌دهد و این در حالی است که با سیاست‌های نادرست خود لنج‌‌های سنتی را از رده خارج و تعداد زیادی از کارگران در بندرلنگه بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، احمد شیبانی ظهر امروز در جمع رئیس و اعضای تعاونی لنجداران شهرستان بندرلنگه که نسبت به کم‌توجهی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نسبت به خود گلایه داشتند، اظهار داشت: مردمی که سالیان سال از طریق همین لنج‌ها کار صادرات و واردات را انجام می‌دادند و از همین مسیر ارتزاق داشتند امروزه با سیاست‌های اشتباه اداره کل بنادر هرمزگان با مشکلات اساسی و بیکاری روبرو شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هیچ‌گونه برنامه‌ای برای توسعه بنادر و همچنین تعامل وهمکاری با لنج‌داران شهرستان بندرلنگه و برنامه‌ریزی صحیح در مسیر رونق صادرات را نداشته است.

فرماندار شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: لنجداران در خصوص مدیریت ثبت شناورهای اداره کل بنادر هرمزگان و عدم پاسخگویی و برخورد نا مناسب این اداره کل با مراجعه‌کنندگان گلایه‌مندند.

شیبانی یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روزانه فقط از آمار بالای صادرات توسط لندینگ کرافت‌ها خبر می‌دهد و این در حالی است که با سیاست‌های غلط خود لنج‌‌های  سنتی را از رده خارج کرده‌ و تعداد زیادی از ملوانان و کارگران در بندرلنگه بیکار شده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدت یکسال است که در جهت رفع مشکلات لنجداران نه نشستی با ما برگزار نموده و نه در موضوعات مختلف تعامل داشته، گفـت: این نوع برخورد ایشان ضررش متوجه مردم منطقه و لنجداران شده و مشکلات آن‌ها روز به روز در این حوزه بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در روز ۱۰ فروند لنج کار صادرات را انجام می‌دادند حال به دو فروند رسیده که این خود جای بسی تاسف و تالم است و همچنین عوارض بندری نسبت به شناورها بسیار سرسام آور است.

رئیس شورای اداری شهرستان بندرلنگه یادآور شد: در دولت قوی و مردمی مدیران باید جهادی وارد عمل شوند و نیاز به دعوت رسمی و تشریفات نیست و مدیر کل بنادر ودریانوردی هرمزگان باید به این بندر سفر کند وصدای لنجداران را از نزدیک بشنود و از مشکلات آنها گره‌گشایی کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا