“سعید راد”؛ تقوایی گفت “صادق کرده” را باید تو بازی کنی / قرار بود نقش‌های “تنگسیر” و “ناخدا خورشید” را من بازی کنم / فردین بیشتر از همه دستمزد می‌گرفت

"سعید راد" در گفت‌وگویی، به تشریح اتفاقات سینمایی کارنامه خود پرداخت و در موزه‌سینما گفت :

تهیه‌کننده “صادق کرده” موافق حضور من نبود.حتی یکی از بازیگران برای تهیه‌کننده نوشته بود که اگر “سعید راد” نقش صادق کرده را بازی کند دیگر در آن دفتر فیلم بازی نمی‌کند و این حرف باعث رنجش من شده بود.به “ناصر تقوایی” گفتم دیگر نمی‌آیم و او در پاسخ به من گفت یا صادق کرده را تو بازی می‌کنی یا من در آن دفتر فیلم نمی‌سازم و در نهایت من نقش فیلم را بازی کردم.

به دلیل اینکه “بهروز وثوقی” در آن دفتر فیلم‌های زیادی از جمله “گوزن‌ها” و “خاک” را کار کرده و این نقش را برای او درنظر گرفته بود.نقش “تنگسیر” را قرار بود من بازی کنم که به “بهروز وثوقی” داده شد و انتخاب درستی بود شاید من نمی‌توانستم به آن شکلی که “امیر نادری” می‌خواست آن نقش را درآورم.

قرار بود در فیلم “ناخدا خورشید” بازی کنم.”داریوش ارجمند” آن نقش را بسیار خوب بازی کرد اما اگر من حضور داشتم به شکل دیگری می‌شد زیرا من اسلحه وینچستر گرفته بودم و در خانه تمرین می‌کردم که نشد بازی کنم.

از “مسعود کیمیایی” در بازیگری درس‌های زیادی گرفتم.در شروع فیلمبرداری تیپ کُردی درنمی‌آمد و کیمیایی می‌گفت یک جای کار ایراد دارد، من هم خیلی ناراحت شده بودم.یک‌دفعه آقای کیمیایی با بلندگویی که در دستش بود با صدای بلند گفت سعید مشکل را پیدا کردم، گام‌هایت را بلندتر بردار و درست همان چیزی شد که می‌خواست.این جزئی‌نگری یعنی کارگردان به خوبی صحنه را می‌شناسد.

در فیلم “خط قرمز” که یکی از کارهای خوب من است “مسعود کیمیایی” طوری حرکت‌ها را نقاشی می‌کرد که من به راحتی متوجه می‌شدم باید چه کاری انجام بدهم یعنی من را از یک فضای معمولی درمی‌آورد و به یک آدم عصبی که خون بالا می‌آورد و در حین حال امنیتی بود، تبدیل کرد.در آن زمان کارگردان‌های خوب زیاد نبودند و وجود کارگردان‌هایی مانند “مسعود کیمیایی” نعمت بود.

دستمزد “محمدعلی فردین” از همه ما بیشتر بود و بعد از او “بهروز وثوقی”.البته دستمزدها متغیر بود.به عنوان مثال، دستمزدی که من برای فیلم “هدف” به‌خاطر پورسانت گرفتم از فردین بیشتر بود.زمانی که فردین دستمزدش ۳۰۰ هزار تومان و “بهروز وثوقی” ۲۰۰ هزار تومان می‌گرفت، دستمزد من ۱۵۰ هزار تومان بود.

آقای “احمدرضا درویش” من را خیلی دوست داشت و انصافا در فیلم “دوئل” پای من ایستاد.در آن زمان که از من دعوت کرد تا در این فیلم حضور داشته باشم فیلم “متولد ماه مهر” او هم اکران بود که به من گفت “متولد ماه مهر” در سینما آفریقا در حال اکران است و دوست دارم شما این فیلم را ببینید و با کار من آشنا شوید.من بعد از دیدن فیلم به دفتر او رفتم و درباره فیلم با هم صحبت کردیم.درویش در فیلم “دوئل” برای من فرش قرمز پهن کرد.در “دوئل” یک نقش منفی خولی‌منش چندوجهی که آن را بسیار دوست داشتم توسط آقای درویش به من داده شد.

یادم می‌آید طی اولین نمایش “دوئل” در جشنواره در سینما سپیده، زمانی که اسم من در اول فیلم آمد، مردم از خوشحالی دست می‌زدند و من از خوشحالی اشک می‌ریختم.بعد از سال‌ها دوباره با مردم فیلم می‌دیدم.

در جایی با “هدیه تهرانی” مصاحبه شده بود و پرسیده بودند که چرا در فیلم “دوئل” نقش بسیار کم بود را پذیرفته است؟ او در پاسخ گفته بود حضورم در این فیلم برای خوشامدگویی به “سعید راد” است.چنین رفتاری فقط از یک بازیگر حرفه‌ای برمی‌آید؛ هروقت از من درباره بهترین بازیگر زن سوال می‌کنند من نام او را می‌گویم.

“پیمان معادی” بسیار بازیگر فیزیکالی است و “حامد بهداد” خوب بازی می‌کند.”امیر جدیدی” متین و فوق‌العاده ورزشکار خوبی است؛ چند نقش بسیار خوب از او دیده‌ام.”شهاب حسینی” آن‌قدر خوب بازی می‌کند که جایزه بین‌المللی گرفته است و “هدیه تهرانی” بازی‌های درخشانی دارد و همه فیلم‌های او حتی فیلم‌های تجاری‌اش را هم دیده‌ام.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا