سخنی با مدیر کل میراث استان سمنان حمیدرضا دوست محمدی

جناب دوست محمدی عزیز مدیرکل محترم میراث استان سمنان با توجه به گذشت حدود شش ماه از سکانداری شما در اداره کل میراث مطالبات دوستداران میراث شرق استان را شنیده اید.

سه مطالبه اساسی دوستداران میراث شاهرود شامل
۱- تحول اداری در شاهرود
۲_ رفع مشکل عدم وجود کارشناس متخصص و فنی و یا ایجاد کمیته فنی در شاهرود
۳_ مرمت کامل تنها یک بنای میراثی برای مردم شریف شاهرود

و البته تعامل با سازمان های مردم نهاد استفاده از مشاوران در طرح ها، توسعه برنامه ریزی گردشگری و میراث ، شفافیت مسائل مطروحه با تعامل خبرنگاران نیز مورد تاکید بوده است .

مطالبه ای کوچک از شما برای آغاز تعاملات و اعتماد سازی در شاهرود بود که چند مرحله خدمتتون عرض گردید و دوستان سمنانی شما که پیگیر ایجاد تعامل ما با شما در راستای وجود مدیرکل بومی بودند نیز صحه بر منطقی بودن این مطالبات ساده گذاشته و تاکید بر حق بودن آن دارند .

حال که حدود ۲،۵ سال تا بازنشستگی جناب حمید رضا حسنی ریاست با سابقه (حدود ۱۳ ساله ) شاهرود هنوز باقی مانده است و در صحبت های خود اشاره نمودین که جناب حسنی سعی و خطاهای خود را انجام داده است و مدیری توانمند می باشند ، ارتقا مدیر محترم شهرستان شاهرود به عنوان پیسکسوت با تجربه در حد معاونت مدیرکل در ۲،۵ سال باقی مانده از خدمت ایشان تقدیر به جایی خواهد بود و شاهرودی ها انتظار حضور یک مدیر پرسابقه را در کنار شما در کسوت معاونت توقع دارند .
ضمنا در این شش ماه چند مرحله درخواست ارائه برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای شرق استان و شفاف سازی بودجه ای اداره کل مطالبه گردید که دلیل عدم توجه و عدم پاسخگویی برای ما همچنان جای سوال دارد ، در حالی که از مدیرکل بدنه میراثی توقع نمی رفت که گفتار درمانی مدیرکل های اسبق را ادامه دهد .

گفتار درمانی اعتماد مردم را به مدیران از بین می برد .

همچنان که مقام معظم رهبری در بیانات خود از اعتماد از دست رفته مردم به نظام بدلیل ضعف مدیران بویژه در قول و عملشان صحبت می نماید ، توقع می رود ، صدای دلسوزان شرق استان را شنیده و در دولت مردم روال دولت تدبیر امید که سبب ناامیدی اکثریت جامعه گردید را ادامه ندهید.

میراث شاهرود در سال ۱۴۰۰ باید متحول گردد در اینصورت شما شانس همراهی مردم شاهرود را در سرمایه گذاری خواهید داشت ، گامی بلند برداشته و اعتماد سازی را آغاز نمایید و از گفتار درمانی بپرهیزید که بدترین ضربه به اعتماد عمومی می باشد .

همچنان که در کسوت یک مدیر سمنانی محبوبیت یافتید در کسوت مدیر کل همچنان که قبلا از شما خواسته ایم امیرکبیر استان شوید تا از شما به نیکی یاد کنند نه مانند مدیران کل قبلی از رفتن شما خوشحال گردند .

ما به دنبال تعامل می باشیم ، اما لازمه آن همراهی و گام های موثر شما در قامت مدیرکل در راستای اعتمادسازی می باشد .

با تشکر

عبدالحسین برنجی

فعال مدنی و اجتماعی حوزه میراث و محیط زیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا