آقای ضرغامی اگر قرار به انتخاب معاونان دولت نهم و دهم است کرکره میراث فرهنگی کشور را پایین بکشید

در صحبت‌هایتان از طرح تحول گفتید، تحلیل محتوی نخستین گفت و‌گویتان در مراسم معارفه بیشتر حول فرهنگ و نگاه فرهنگی می‌چرخید.

به مزاح گفتید فردای دفاعیه در مجلس وقتی به هیات دولت رفتید دیدید اوضاع شما بهتر است چون مردم طنزی ساخته بودند که پلیس مسیرهای منتهی به وزارت نفت را بسته تا وزیر مسکن به اشتباه به آن سمت نرود.

حالا اما ظاهراً نه به طنز که به جد باید بگوییم پلیس مسیرهای منتهی به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را ببندد تا مبادا معاونان و مدیران دولت نهم و دهم راهشان به وزارتخانه باز شود.

اکنون که این مطلب نگاشته می‌شود منابعی خبر می‌دهند که معاونان آن دولت‌ها خیز دوباره برای گرفتن پست و منصب برداشته‌اند.

این افراد از دل هر دولتی برخاسته باشند تا ابد نمی‌توانند در این سازمان از کارنامه خود دفاع کنند.

شما چیزی از تاریخ سازمان(وزارتخانه کنونی) در سالهای ۸۴ تا ۹۲ شنیده‌اید؟!

ازجابه‌جایی نیروهای پژوهشگاه، کتابخانه و مرکز اسناد و صنایع دستی به اصفهان و شیراز، از تحصن جلوی مجلس، از ماجراهای موزه قرآن، ماجراهای موزه ملی، از منصوب شدن فرماندار رامسر و نماینده تبریز به ریاست موزه سعدآباد و از انتصاب یک میکروب‌شناس و معلم زبان بقایی و مشایی به ریاست موزه ملی،از طوفان ثبت‌‌ملی‌های بدون تعیین حریم همراه با پرونده‌های پر اشکال،از آبگیری سدهای پر حاشیه یکی پس از دیگری،نمایش ابهام برانگیز منشور کوروش،دستگیری برخی از مدیران میراث فرهنگی، از مناقصه عمارت مسعودیه، از انحلال پژوهشکده زبان و‌گویش، از تعطیلی دو‌ موزه نقاشی پشت شیشه و هنرهای ملی خبر دارید؟!

از نبش قبر کوروش، از مصاحبه مسئولان میراث و نشان دادن راه و چاه چگونگی خروج از ثبت بناهای تاریخی به مالکان، از انحراف ۴۵ درجه دستگاه مترو و برخورد آن با پل سی و سه پل، تعداد طلاق‌ها به دلیل انتقال کارکنان به استان‌های دیگر، یا دو زنه شدن برخی کارکنان، کاوش‌های نجات بخشی پرحاشیه، ساخت سریال در موزه‌ها و تخریب‌ بناها ،وعده ثبت هزار پرونده حریم آثار در مدت ۶ ماه، از تخریب بافت‌های تاریخی یزد، تهران، مشهد،شیراز و…، از تخریب میراث شهرری با مجوز سازمان میراث فرهنگی و تبدیل باغ توتی به شبستان خبر دارید؟

از پیدا شدن مدارک پشت خودرو تاریخی محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران، از فراخوان برای دارندگان خودروهای تاریخی، از بوفه‌های فاجعه‌بار داخل موزه‌ها، از برپایی هر روزه نمایشگاه یا مراسم نمایندگان در موزه‌ها و مدام جابه‌جا شدن اشیا خبر دارید؟

از جانمایی اشتباه موزه‌های منطقه‌ای و‌ سایر موزه‌های در حال احداث، از شو ابوموسی و توقف کاوش‌های باستان‌شناسان، از دورکاری امین‌اموالان، ممنوع‌ کلنگ شدن‌ باستان‌شناسان، از گم شدن اسناد میراث‌فرهنگی،از میزان خسارات غیر قابل جبران به محوطه‌های باستان‌شناسی خوزستان ملقب به بهشت باستان‌شناسی ایران،از ثبت‌های ناملموس اشتباهی و حاشیه‌دار و….. خبر دارید؟!

خبر دارید گروهی پیش از انتخاب شما به عنوان وزیر دور همین آدم‌ها جمع شده بودند و با آنها ائتلاف کرده بودند تا وقتی وزیر شدند، پست‌ها را تقسیم کنند؟

می‌دانید این یعنی چه؟ یعنی اگر معاونان آن دولت‌ها اینجا نشستند، درپی طرح تحول نباشید چون آنها به طرفه‌العینی آن را به طرح تهوع تبدیل می‌کنند،گواه کارنامه سیاهشان ، آزموده را آزمودن خطاست.

اینان هم که برای معاونت آنها سینه چاک می‌دهند، منتظرند تا آنها بر مسند بنشینند و اینها پست‌هایشان را بگیرند سهمشان از موزه‌ها، از استان‌ها،اداره کل‌ها،پایگاه‌ها و…. قولی که قبل‌تر با سودای وزیر شدن آنها به اینها داده شده بود.

میراث فرهنگی حوزه‌ای است که در آن ذره ذره مسایل کنار هم گذاشته می‌شود تا گذشته این سرزمین، افتخارات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، هنرها، تمدن‌ها و فرهنگ‌ها و تاریخ آن را بازسازی ‌کنیم.

آقای ضرغامی دست این افراد را کوتاه کنید والله که با چنین انتخابی چیزی از میراث باقی نخواهد ماند.

هیچ آب توبه‌ای کار این افراد را توجیه نمی‌کند.خوشبختانه هنوز در این مملکت قحط الرجال متخصص متعهد وزین نیامده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا