جنایت وزارت بهداشت علیه پرستاران هرمزگانی؛ تجویز واکسن تاریخ مصرف گذشته برای کادر درمان

اگر بگویم سوء قصد دانشگاه علوم پزشکی به جان کادر درمانی اشتباه نگفتیم به دلایل زیادی بالاخص که شب گذشته «احمد حقیری دهبارز» معاون خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طی پیامی به کادر درمان اعلام می‌کند که پرستاران و کارکنان علوم پزشکی که واکسن روسی زدند، بروند بیمارستان واکسن دوز سوم را پاستور بزنند!!

کادر درمان و پرسنل بیمارستانی مراجعه می‌کنند اما متوجه می‌شوند که برای دوز یادآوری (بوستر) از واکسن کارآزمایی و بالینی پاستوری که تاریخ انقضای آن تا امروز بوده استفاده می‌کنند..

تعدادی از کادر درمان آگاهی پیدا کردند از این وضعیت به نشانه اعتراض و نجات جان خود ، واکسن را نمی‌زنند. اما روز بعد که امروز باشد تاریخ واکسن‌های فوق هم گذشته مجدداً این‌بار دکتر کرمپور رئیس نظام پزشکی بندرعباس طی پیامی اعلام می‌کند.. آنهایی که قبلاً واکسن اسپوتنیک زدند حتماً بروند واکسن پاستور را بزنند و تاریخ واکسن هم گذشته اشکالی ندارد!!

یک سوال: طبق کدام سند علمی افرادی که واکسن روسی زدند می‌توانند دوز سوم را واکسن ایرانی آنهم کارآزمایی و آنهم تاریخ مصرف گذشته بزنند؟!

بر اساس این گزارش حالا تعدادی از پرستاران (مدافعان سلامت) در نظام پرستاری بندرعباس و توابع یک بیانیه دادند خطاب به متولی درمان؛ «ریاست ، معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان» که به شرح ذیل است:

خبرها حاکی از آن بود که با ضرب الاجل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصر دیروز اعلام شده کسانی که واکسن اسپوتنیک تزریق نموده‌اند برای دوز یادآور (بوستر) به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند. عجیب بود «واکسن اسپوتنیک بوستر (یادآور) واکسن پاستور»..!؟

کادر درمان به خود گفتند احتمالاً موضوع کاملاً علمی است. اما این سوال را پرسدند از خود ولی حالا چرا با این عجله!؟ در کمال ناباوری پاسخ سوال را بر روی ویال واکسن دیدند: روی واکسن‌ها درج شده بود «کارآزمایی بالینی»

حداقل روسای دانشگاه علوم‌پزشکی بایستی اگر موضوع علمی بود چند روزی فرصت می‌دادند تا کارکنان بخشهای بیمارستان که اسپوتنیک تزریق نموده‌اند فرصت داشته باشند که دوز «یادآور» دریافت نمایند ، ولی انگار ماجرا چیز دیگری است!

موضوع این همه لطف این بود که ساعتی از پایان انقضاء واکسن باقی نمانده (EXPIRE DATE 8/2021) چه کسی بهتر از کادر مظلوم درمان برای تزریق این واکسن‌ها …؟

کمی روسای دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان با خود بیاندیشند؛
۱- آیا پرسنل زحمتکش اورژانس و بخش‌های داخلی کووید و بخشهای ویژه کووید لایق این همه لطف شما هستند.

۲- آیا واکسنی که به رزمندگان خط مقدم کووید بایستی تزریق گردد از نوع کارآزمایی بالینی باید باشد؟

۳- ضمن تأکید برحمایت از تولیدات داخلی مطالبه است که منبع علمی تزریق واکسن پاستور به عنوان دوز بوستر اسپوتنیک چه بوده است؟

۴- اگر همکاران بخش‌های مذکور که جزو تخصصی‌ترین نیروهای کادر درمان میباشند دچار عوارض شوند چه کسی پاسخ خواهد داد و اگر خدای ناکرده به دلیل کیفیت پایین واکسن در حال انقضاء و سطح پایین ایمنی به این دلیل ، همکاران به کووید مبتلا شوند و خدای نکرده عزیز دیگری را از دست دهیم مقصر آن چه کسی خواهد بود؟!

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ما که مسولین دلسوزنداریم خدایییییییا چراهیچ کس به داد مردم مظلوم ایران نمیرسید…..‌هرچندخودماهم با سکوتمان مقصریم سکوتی که باگلوله درنطفه خفه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا