در خانه منصورابادی محله سنگ سیاه چه خبر است؟/ میراثیان شیراز در دوره گذار!

خانه منصور‌آبادی با قدمت مربوط به قاجاریه یه اثر ثبت ملی شده شیرازه در بافت قدیم، گذر سنگ سیاه پشت مسجد سیاوشان.

یگان حفاظت در حین مرمت دیده که طبق قانون اولا نمیشه بر روی بنای ثبتی باارزش سازه درست کرد. درمرحله بعد ساخت سازه روی بنای میرا- با سقف تیرچه بلوک و فوم اشتباهه گزارش داده.

طبق قانون حتی اگرهم ساخت و سازی برروی بنای میراثی شکل بگیره سقف آن باید با استفاده از چوب و تیر چوبی باشه به جهت سبک سازی، اگر غیراز این باشه چون سقف طبقه زیرین که مربوط به دوره تاریخی هست از تیرچوبی استفاده شده اما طبقه بالا بتن و تیرچه بلوک، و این کار تماما برخلاف ضوابط انجام شده،

بعد هم اگر برای این خانه تاریخی میشه این کارها رو کرد خب بیان بگن همه می‌تونن روی طبقه اول خونه تاریخیشون سازه بتنی و میلگرد استفاده کنند ، یعنی همین چیزی که درخانه منصور آبادی استفاده شده

اما این میراثیا خودشون همه چیز رو تفسیر می‌کنند اما بازم طبق قانون اضافه کردن هرگونه سازه باید مطابق استاندارد‌های میراث باشه نه طبق نظر دلخواه و مسائل حاشیه‌ای دیگر که خودتون میدونین چی میگم.

متاسفانه معاونت میراثم بعد از اطلاع یه جواب ساده داده که مالک بعد از ارائه و تصویب طرح مرمت و احیاش در اداره کل میراث و شهرداری منطقه تاریخی چنین کاری را کرده و اقداماتش با هماهنگی کارشناس فنیه.

این مدیر کل جدید که خودش تازه از شهرداری اومده، اینام یکی دو سال دیگه بازنشسته‌اند، مونسان هم داره می‌ره،وزیر همه جا معلومه الا میراث!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا