همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان گام بلند دولت برای برقراری عدلت است

استاندار هرمزگان گفت: دغدغه های بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان بخش بزرگی از جامعه خدمات گیرنده از سازمان تأمین اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد و مدیران و کارکنان این سازمان خود را ملزم به پیگیری و رفع مشکلات این قشر بدانند.

دکتر فریدون همتی در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان، تعامل سازنده سازمان تامین اجتماعی با کانون بازنشستگان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: دغدغه های بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان بخش بزرگی از جامعه خدمات گیرنده از سازمان تأمین اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد و مدیران و کارکنان این سازمان خود را ملزم به پیگیری و رفع مشکلات این قشر بدانند.

وی با بیان اینکه برگزاری دیدارهای چندجانبه، می تواند عامل مهمی در دستیابی به نقاط مشترک و حل مشکلات بازنشستگان باشد، افزود: تعامل سازنده بین کانون بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی و دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی باید با قوت ادامه پیدا کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت موظف به خدمات رسانی به همه بازنشستگان کشور است، گفت: خوشبختانه با اجرای طرح همسان سازی واختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی، گامی بلند برای توجه به جامعه کارگری و برقراری عدالت برداشته شد.

همتی اضافه کرد: با تصویب لایجه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در هیئت دولت و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی، دولت گام بزرگ بعدی را برای دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان برخواهد داشت.

ارسلان حیدری رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به افزایش بیش از هزار و ۸۰۰نفری اعضای این کانون در سال جاری، گفت: هم اکنون ۳۷هزار و ۵۳۰نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران ، عضو کانون استان هستند که از این تعداد نزدیک به ۲۴هزار نفر عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی  بندرعباس  هستند.

وی عنوان کرد: علیرغم وجود بحران کرونا، تقریبا از آغاز فعالیت هیئت مدیره جدید، با تمام توان پیگیر خواسته های به‌حق اعضا بوده و هستیم و شاید متناسب سازی حقوق و مزایا، مهمترین اتفاق مبارکی بود که در دولت تدبیر و امید با پیگیری کانون‌های کشور رقم زد.

حیدری با بیان اینکه برای تحقق این امر، کانون بازنشستگان استان هرمزگان نیز در نشست با مدیران کانون‌های تابعه، مشکلات را احصاء و فعالیت خود را آغاز کرد، بیان داشت: ارائه مشکلات حوزه بازنشستگی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به‌صورت ویبناری، نشست با ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور و طرح مشکلات بازنشستگان، شرکت در همایش سراسری کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی استانهای کشور، شرکت در همایش منطقه ای روسا و مسئولان کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر جنوب غرب کشور در فارس، نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، نشست متعدد با مدیران کل ، معاونان و کارشناسان تعاون و تامین اجتماعی ، نشست مشترک نمایندگان کانون‌های شهرستان‌ها و استان با مدیر بیمه آتیه سازان حافظ هرمزگان، فرماندار بندرعباس ، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و … بخشی از فعالیت های این کانون در راستای تحقق قانون همسان سازی حقوق و تعیین حداقل دریافتی بوده است.

وی با اشاره به دیگر نتایج حاصل شده از رایزنی هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان با مدیران و نهادهای متولی، ادامه داد: افزایش ۱۵درصدی تعهدات بیمه تکمیلی در خصوص  بیماران خاص، صعب العلاج، اعمال جراحی قلب، پیوند کبد، کلیه، شیمی درمانی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، افزایش سقف تعهدات بیمه ای جراحی های تخصصی و رسیدگی یک روزه به اسناد درمانی زیر ۳میلیون ریال، بخش دیگری از درخواست های بازنشستگان و مستمری بگیران بوده است که محقق شده و با همه وجود قدردان دولت و نظام هستیم.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان، استقرار نظام پیشنهادات و انتخاب مشاوران متخصص را از دیگر اقدامات این کانون در راستای ایفای حقوق بازنشستگان استان برشمرد و گفت: انتخاب مشاور در حوزه اداری، مالی، فرهنگی و رسانه و تدوین طرح جامع خدمات ، ارائه طرح بیمه اکمل ، راه اندازی سایت اطلاع‌رسانی و غیر حضوری کردن بسیاری از خدمات، نتیجه تلاش این مجموعه بوده است.

وی همچنین یکی از مهمترین دغدغه های این کانون را تأمین مسکن بازنشستگان اعلام کرد و گفت: بازنشستگان به‌طور عمده توان پرداخت سهم آورده را برای برخورداری از مسکن مناسب ندارند و امیدواریم با حمایت مجموعه دستگاه های اجرایی، بارقه امید خانه دار شدن در دل بازنشستگان روشن شود.

استاندار هرمزگان که پیش از این دستورات لازم را برای تأمین زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان صادر کرده بود، در این نشست نیز به مدیرکل راه و شهرسازی دستور داد، اقدامات لازم را به منظور اختصاص زمین به کانون های تابعه در شهرستان ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

همچنین در این نشست مقرر شد، پس از برآورد متقاضیان مسکن، اقدامات لازم از سوی اداره کل راه  وشهرسازی برای ثبت نام بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در طرح اقدام ملی مسکن صورت بگیرد.

در پایان این نشست، دکتر ارسلان حیدری رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان با اهداء لوح سپاسی از دکتر همتی استاندار هرمزگان به‌واسطه همراهی و حمایت های معنوی وی به‌منظور تحقق برخی از مطالبات بازنشستگان استان قدردانی کرد

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا