پیام استاندار هرمزگان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر

استاندار هرمزگان با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس و تجلیل و قدردانی از رشادت شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران، فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«خرمشهر را خدا آزاد کرد» امام خمینی(ره)

در تقویم هشت ساله دفاع مقدس، سوم خرداد را می توان به یاد ماندنی ترین و ماندگارترین روز دانست که در این روز حماسی و ماندگار در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، خرمشهر قهرمان با تلاش و رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام، آزاد شد.

مردم دلیر خرمشهر از نخستین روز جنگ تحمیلی مقاومت جانانه ای در دفاع از این شهر داشتند و پس از آن رزمندگان اسلام در قالب عملیات گسترده بیت‌المقدس، خرمشهر را آزاد نمودند تا بر همگان ثابت شود که خرمشهر قطعه ای جداناپذیر از خاک میهن اسلامی است.

فتح خرمشهر بزرگترین پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس بود که ضربات مهلکی را بر دشمن وارد نمود و قدرت واقعی ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به جهانیان نشان داد.

در دوران دفاع مقدس مردم ایران از پیر و جوان در لبیک به ندای امام راحل برای دفاع از آب و خاک میهن اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و پاسخ جانانه و محکمی را به متجاوزان دادند که نمونه بارز آن آزادسازی خرمشهر است و قدرت وحدت و همبستگی و انسجام مردم سراسر ایران اسلامی نشان می‌دهد.

بهترین تعبیر را برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار بردند که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این جمله تاریخی به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.

آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیار به دست آمد و در این راه رزمندگان هرمزگانی حاضر در جبهه ها نیز حضور پررنگی داشتند و هرمزگانی های دلاور نیز شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم نمودند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس و تجلیل و قدردانی از رشادت شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران، روز ماندگار و حماسی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت قهرمان ایران اسلامی به ویژه مردم استان هرمزگان که در کنار سایر هموطنان، نقش و حضور تاثیر گذاری در رقم خوردن این حماسه داشتند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

فریدون همتی

استاندار هرمزگان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا