پیگیری راه اندازی بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور در نشست مشترک استاندار هرمزگان با اعضای هیأت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور

نشست بررسی روند اجرایی و جذب سرمایه گذار در بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور با حضور استاندار هرمزگان، اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور، رییس سازمان امور اراضی، نمایندگان سازمان شیلات و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در تهران برگزار شد.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این خصوص گفت: با توجه به اعلام آمادگی موسسه اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید مبنی بر سرمایه گذاری به منظور اجرا و بهره برداری از سایت ۹هزار و ۳۷۰ هکتاری پرورش میگوی مهرگان، همکاری جامع و کاملی به منظور عملیاتی کردن این طرح مهم صورت خواهد گرفت.

 

وی افزود: بزرگترین مزیت واگذاری این طرح در قالب مدل پیشنهادی، حفظ مدیریت یکپارچه، تسریع در استفاده از پتانسیل بالقوه اراضی به منظور توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و همچنین عدم اتکاء به منابع دولتی برای راه اندازی این طرح است.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این طرح با احتساب منابع تامین انرژی، بیش از پنج هزار میلیارد تومان خواهد بود، پیش بینی کرد: با فعالیت  ۳۵۷ مزرعه طراحی شده در این طرح، در هر دوره نزدیک به ۸۰هزار تن محصول تولید خواهد شد و زمینه اشتغال مستقیم پنج هزار و ۴۰۰نفر را فراهم می کند.

 

دکتر همتی افزود: این میزان اشتغال فقط مربوط به راه اندازی مزارع است که با فعال شدن صنایع جانبی و واحدهای فرآوری، زنجیره طولانی اشتغال در این منطقه ایجاد می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا