پیام تسلیت استاندار هرمزگان به مناسبت سالگرد شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد

استاندار هرمزگان با صدور پیامی سالگرد شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این قیام را گرامی داشت.

دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

روز ۱۵ خرداد در عین حال که چون عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است. “امام خمینی (ره)”

 

حرکت عظیم انقلاب اسلامی ایران با خروش و قیام مردم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در حمایت از رهبر و امام خویش آغاز گشت که منجر به شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شد.

 

امام خمینی(ره) با بهره گیری از آموزه های مکتب عاشورا، ملت ایران را به سوی رستگاری و رهایی از ظلم هدایت نمود و مردم نیز در این راه رهبر خویش را تنها نگذاشتند و به مقابله با رژیم ستمشاهی برخواستند.

 

قیام عظیم مردمی ۱۵ خرداد سرآغازی بود برای استقلال و آزادی ایران اسلامی و مردم ما پس از این واقعه سال ها با پیروی از امام خمینی(ره) به مبارزه با رژیم طاغوت پرداختند تا اینکه این حرکت بزرگ در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به ثمر نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

 

در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ دژخیمان رژیم شاه مردم را به خاک و خون کشیدند اما هیچ کدام از این سختی ها موجب نشد تا ملت ما لحظه ای از راهی که انتخاب کرده بود، عقب نشینی کند بلکه با قدرت و صلابت این مسیر را به رهبری امام خمینی(ره) تداوم بخشید تا اینکه بر طاغوت چیره شد.

 

اینجانب فرارسیدن سالگرد شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را به ملت شریف ایران به ویژه مردم شهید پرور استان هرمزگان، تسلیت عرض می نمایم و یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن و تمامی شهدای این واقعه را گرامی می دارم.

 

فریدون همتی

استاندار هرمزگان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا