مکان یابی و اخذ مجوزهای مربوطه برای تسریع در روند سرمایه گذاری در این عرصه ها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شود

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به ظرفيت های تولیدی بر اساس الگوی مصرف سالانه گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ در هرمزگان، با سرمایه گذاری در این زمینه ها، اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد و موجب افزایش تولید در استان می شود.

دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به مجوزهایی که تاکنون برای تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ، تولید شیر و تخم مرغ در هرمزگان صادر شده است و سنجش نیازهای استان بر اساس مصرف سالانه، عنوان کرد: در زمینه گوشت قرمز، نیاز سالانه استان ۲۱ هزار و ۳۶۰ تن است و در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۲۴ تن در هرمزگان تولید می شود و ۱۰ هزار و ۸۳۶ تن دیگر نیاز داریم که با مجوز های صادر شده ۱۰ هزار و ۳۱۶ تن تولید جدید در آینده خواهیم داشت و حدود ۵۲۰ تن ظرفیت برای سرمایه گذاری جدید تولید گوشت قرمز در استان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در زمینه گوشت مرغ نیاز سالانه استان ۷۲ هزار و ۲۸۰ تن است و در حال حاضر ۴۵ هزار و ۳۶۰ تن تولید در هرمزگان داریم و ۲۶ هزار و ۹۲۰ تن دیگر نیاز داریم که با مجوزهای صادر شده و بهره برداری از طرح های در دست اقدام، سه هزار و ۱۴۷ تن به تولید این محصول اضافه خواهد شد و ۲۳ هزار و ۷۷۳ تن دیگر نیاز خواهیم داشت که ظرفیت سرمایه گذاری برای زنجیره تولید گوشت مرغ است.

 

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه شیر ۱۱۳ هزار و ۹۲۰ تن نیاز سالانه استان است که ۲۹ هزار و ۵۹۵ تن در هرمزگان تولید می شود و ۸۴ هزار و ۳۲۵ تن نیاز به تولید این محصول وجود دارد و ۱۹ هزار و ۸۱۰ تن با بهره برداری از پروژه های در حال اجرا به تولید شیر استان افزوده می شود و حدود ۶۵ هزار تن دیگر ظرفیت سرمایه گذاری تولید شیر در استان است.

 

همتی تصریح کرد: در زمینه تولید تخم مرغ ۲۱ هزار و ۳۶۰ تن نیاز سالانه استان است و دو هزار و ۳۰۰ تن میزان تولید فعلی در هرمزگان است و ۱۹ هزار تن دیگر نیاز وجود دارد که دو هزار و ۴۹۶ تن دیگر با تکمیل پروژه های در حال اجرا به تولید افزوده می شود و ۱۶ هزار و ۵۶۴ تن دیگر ظرفیت سرمایه گذاری در استان است.

 

وی با تاکید بر لزوم مکان یابی برای فعال سازی این ظرفیت ها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: همچنین مجوزهای این زمینه از دستگاه های مسئول اخذ شود تا برای هر سرمایه گذار متقاضی فعالیت در تولید این اقلام، مجوزهای آماده، توسط جهاد کشاورزی ارائه شود.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، گزارش دقیقی از واحدهای در دست احداث و دلایل کندی برخی واحدها یا فعال نبودن آنها ارائه دهد تا موانع سرمایه گذاران را رفع کنیم.

 

همتی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های تولیدی بر اساس الگوی مصرف سالانه گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ در هرمزگان، با سرمایه گذاری در این زمینه ها، اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد و موجب افزایش تولید در استان می شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین ۳۴ مورد تقاضا برای ایجاد واحدهای جدید در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که ۱۰ مورد به تصویب رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا