اعلام حمایت فعالان محیط‌زیست و طبیعت کرمان از استاد «منصور ایران‌پور» در برابر هجمه قوه‌قضائیه/گلایه از کم‌کاری دستگاه قضایی

فعالان اجتماعی، خیرین، اهالی فرهنگ و رسانه کرمان نامه سرگشاده‌ای به قاضی القضات در اعتراض به نوع عملکرد دستگاه قضایی در استان کرمان و حمایت از استاد «منصور ایران‌پور» در برابر هجمه‌های سیستم قضایی نوشتند.

به گزارش اشکان نیوز ،‌ در متن نامه سرگشاده فعالان اجتماعی، خیرین، اهالی فرهنگ و رسانه کرمان به ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص حمایت از کرمانشناس بزرگ و مرد ادب شهر کرمان استاد منصور ایران پور آمده است:

با عرض سلام و احترام به استحضار می‌رساند ما فعالان کرمانی از انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی به ریاست قوه قضائیه مسرور میباشیم و آرزوی طول عمر با برکت و موفقیت روزافزون برای شما و همکارانتان را داریم. جناب آقای محسنی اژه‌ای استان کرمان نیازمند نگاه تازه‌ای است و سال‌ها مورد بی‌مهری در زمینه‌های شهرسازی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و اوضاع معیشتی قرار دارد.

در این میان ساختار دادگاه‌های کرمان نیز نیازمند نگاهی تازه و همت مضاعف میباشند. بی شک ما فعالان می‌توانیم در زمینه مهار بسیاری از معضلات اجتماعی در کنار قوه قضائیه کرمان باشیم. اخیراً یکی از مفاخر علم و ادب و خیرین کرمان به نام استاد منصور ایران پور که مورد وثوق و افتخار اهالی کرمان می‌باشد، از سوی قوه قضائیه با هجمه مواجه گردیده، تا جایی که روابط عمومی قوه قضائیه کرمان در فضای مجازی بیانیه صادر نموده و قصد تخریب این فرزند صالح کرمان و رزمنده دوران دفاع مقدس را در بین مردم داشته.

بیشتر مردم کرمان آقای ایران پور را می‌شناسند و مطالب تاریخی وی را دنبال می‌کنند و به صداقت ایشان ایمان دارند. تخریب و آسیب رساندن از سوی هر کسی باشد، ناپسند است و برای نظام اسلامی خطر محسوب می‌گردد. خواهشمند است در خصوص مشکلات ایجاد گردیده در کرمان دستور به رسیدگی فرمایید، تا تلخی کام مردم به شیرینی مبدل گردد و نظام اسلامی با قدرت بیشتری اوج گیرد. اهم مشکلات کرمان عبارتند از:

۱- رسیدگی به شکایات فعالان اجتماعی کرمان در خصوص تعرض به میراث فرهنگی، طبیعت، محیط زیست و منابع آبی.

۲- جلوگیری از به زندان انداختند بی رویه مردم به خاطر نبود ضامن کارمند و جلوگیری از پدیده ممنوع تلفن و ممنوع ملاقات کردن متهمان توسط قضات که برای روزهای متمادی سبب نرسیدن داروهای پزشکی به متهمان بیمار می‌گردد. به واقع بیماران عواقب بدی پیدا می‌کنند ، که بیشترین رنج آن متوجه خانواده‌اشان می‌شود. حقوق شهروندی رعایت نمی‌گردد.

۳- فشارهای روحی و روانی و سفارش مقامات بالاتر به بازپرسان در خصوص برخورد تند با متهمان یا گرفتن اموال متهمان در شأن جامعه اسلامی نیست و بی‌شک مسئولان نظام موافق این اتفاقات نمی‌باشند. این امور آفت عدالت هستند.

جناب آقای محسنی اژه ای ما استدعا داریم نماینده‌ای به کرمان بفرستید و به وضعیت موجود رسیدگی فرمایید. لطفاً نگاهتان را از مردم این دیار برندارید. شماره تماس ۰۹۱۲۸۵۰۹۱۲۷ به نمایندگی امضاء کنندگان. من الله التوفیق
امضاء فعالان اجتماعی، فرهیختگان، خیرین و اصحاب رسانه کرمان.

بر اساس این گزارش فعالان محیط زیست و طبیعت کرمان که در حمایت از استاد منصور ایران پور نامه سرگشاده را امضاء می‌کردند در گفت‌وگو با خبرنگار اشکان‌نیوز اعلام کردند: میراث فرهنگی و تاریخی کرمان، ارثیه ارزشمند ما کرمانیان است. تاریخ‌مان را حفظ می‌کنیم و به دست آیندگان می‌سپاریم. حضور مرد مردمی میراث کرمان جناب استاد منصور ایران پور در کنارمان همواره سبب قوت قلب حامیان میراث فرهنگی و تاریخی کرمان می‌گردد و مفتخریم در کنار این مرد کرمانشناس هستیم و از وی حمایت می‌نماییم.

در ادامه افزودند: کرمان سرزمین افسانه‌ای هزار و کویر است. طبیعت و محیط‌زیست این استان را پاس می‌داریم و از بزرگانش حمایت می‌کنیم. استاد ایران پور قلم پرتلاش و زبان گویای کرمان و فرزند صالح این دیار است، که در شمار پیشکسوتان حمایت از «طبیعت و محیط زیست کرمان» قرار دارد. همواره در کنار این فرزند صالح کرمان هستیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل