جایگاه سوخت پایانه بار بندرخمیر آماده بهره‌برداری است/قطعه چهارم محور کریدور ساحلی بندرخمیر – بندرلنگه به زوری افتتاح می‌شود/پیگیری دو درخواست سرمایه گذاری در بازدید استاندار هرمزگان از کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان

استاندار هرمزگان از پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان بندرخمیر، بازدید کرد.

دکتر فریدون همتی، ابتدا از پروژه بلوار ساحلی بندرخمیر بازدید کرد.

این بلوار به طول چهار کیلومتر در حال احداث است و اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۱۵ میلیارد تومان است.

زیرسازی این مسیر انجام شده و عملیات آسفالت و اجرای آبنماهای مسیر قرار است به زودی آغاز شود.

پارک ساحلی جدید بندرخمیر نیز در امتداد این بلوار در حال احداث است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای اینترلاک پارک ساحلی نیز به زودی شروع می شود و با دستور استاندار هرمزگان شرکت توزیع برق مکلف شد هر چه سریع تر نسبت به جابجایی تیرهای برق از محوطه پارک اقدام کند.

استاندار هرمزگان در ادامه از کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در بندرخمیر بازدید کرد.

این کارخانه که با حمایت بخش دولتی و با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است، بزودی افتتاح می شود.

کارخانه و سردخانه عمل آوری و بسته بندی آبزیان نیز در شهرک صنعتی بندرخمیر توسط این سرمایه گذار ایجاد شده است.

دکتر همتی در این بازدید با ۲ درخواست سرمایه گذار این پروژه به منظور ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید، موافقت کرد و به فرماندار بندرخمیر دستور داد موانع اجرایی این دو طرح را برطرف و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از پروژه بلوار کمربندی در دست ساخت شهر بندرخمیر، گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

همتی افزود: بلوار کمربندی بندرخمیر به طول چهار کیلومتر در حال احداث است که حداکثر تا هفته دولت باید به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت توسعه زیرساخت در حال احداث است.

استاندار هرمزگان در بازدید از جایگاه سوخت پایانه بار بندرخمیر، گفت: جایگاه سوخت پایانه بار با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و ۱۲ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

دکتر فریدون همتی با اشاره به اینکه تردد و ترافیک کامیون ها در شهرستان بندرخمیر بویژه جهت حمل سیمان نیازمند سرمایه گذاری و احداث جایگاه سوخت در این شهرستان بود، تاکید کرد: این امکان با بهره برداری این جایگاه طی ماه آینده برآورده و در کار سوخت رسانی به کامیونداران تسهیل می شود.

وی گفت: با رفع مشکل کارت سامانه سوخت که پیگیری آن انجام شد، این جایگاه در مدار خدمات رسانی قرار می گیرد.

استاندار هرمزگان در بازدید از کریدور ساحلی محور بندرخمیر – بندرلنگه، گفت: قطعه چهارم الف از محور کریدور ساحلی محور بندرخمیر – بندرلنگه به زودی افتتاح می شود.

وی افزود: این قطعه به طول پنج کیلومتر در دو لاین رفت و برگشت در حال احداث است و تا دو هفته دیگر به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان گفت: در مجموع، این قطعه ۲۰ کیلومتری از کریدور ساحلی با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان اجرایی می شود.

دکتر فریدون همتی پس از بازدید از پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان بندرخمیر، عنوان کرد: در این بازدید روند اجرای پروژه‌های اسکله در دست احداث، بلوار ساحلی، پارک ساحلی، جاده کمربندی، جایگاه سوخت جدید که با توجه به تردد کامیون ها در کریدور و وجود کارخانه سیمان، می تواند در تامین سوخت نقش مهمی داشته باشد، کارخانه خوراک دام و طیور و کارخانه فرآوری و بسته‌بندی و سردخانه، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه این پروژه‌ها با روند خوبی در حال احداث هستند و مراحل پایانی تکمیل را پشت سر می‌گذارند و تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهند شد.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه‌ها تحول خوبی در شهرستان بندرخمیر ایجاد می کنند و موجب ارائه خدمات جدید از جمله در زمینه گردشگری و پشتیبانی از تولید و پرورش ماهی، میگو و مرغداری ها خواهند شد.

همتی با تاکید بر سرعت بخشیدن بیشتر و فعالیت شبانه‌روزی برای تکمیل این طرح‌ها، تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها موانعی داشتند که دستور رفع سریع این موانع صادر شد و دستگاه‌های مربوط باید در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا