ساماندهی اسکله صیادی بندرعباس در دستور کار قرار گرفت/بخشی از اعتبار پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس از محل فروش اموال مازاد تامین شود/بررسی میدانی عملیات اجرایی تعمیر و تعریض جاده سیاهو/اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط انتقال آب به اراضی روستای سغ تخصیص یابد/سد زاکین تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار هرمزگان، از روند اجرای پروژه‌ها در شهرستان‌ بندرعباس، بازدید کرد.

دکتر فریدون همتی، ابتدا از اسکله صیادی بندرعباس بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در این بازدید تاکید کرد:  قایق های در حال تردد در خارج از اسکله صیادی باید ساماندهی شوند.

دکتر همتی همچنین به مدیرکل دفتر فنی و عمرانی استانداری دستور داد در نشست با مدیران شیلات و شهرداری، طرح ایجاد اسکله تفریحی و گردشگری در بندر صیادی را مطالعه و اعتبارات لازم را برای آغاز عملیات اجرایی طرح در اسرع وقت تامین کنند.

استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از فاز ۲ و ۳ بلوار ساحلی شرق بندرعباس ضمن تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی این پروژه و استفاده از همه ظرفیت ها برای تکمیل آن، گفت: از محل فروش اموال مازاد، بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل بلوار ساحلی تامین شود.

استاندار هرمزگان همچنین دستور داد میدانی در تقاطع بلوار دانشگاه و بلوار ساحلی با رویکرد تفریحی و گردشگری  مشرف به جزیره هرمز احداث شود.

بلوار ساحلی در چهار فاز در لاین های رفت و برگش تندرو، لاین های کند رو لاین های پیاده روی، دوچرخه سواری و لاین های فضای سبز به طول ۲۴کیلومتر در حال اجراست.

تکمیل این پروژه نیازمند ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار است.

دکتر همتی در بازدید از بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس ضمن قدردانی از عوامل اجرایی، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات و موانع اجرایی پروژه رفع شده است، با توجه به شرایط کرونا و نیاز به فضاهای بیمارستانی، باید عملیات اجرایی در چند جبهه کاری تدوام یابد.

استاندار هرمزگان همچنین در نشست با عوامل اجرایی این پروژه، افزود: مشکلات احتمالی باید در اسرع وقت در جلسات درون کارگاهی توسط کارفرما و پیمانکار رفع شود تا پروژه در موعد مقرر آماده بهره برداری شود.

تیم های مختلف مشغول اجرای تاسیسات، نازک کاری، اجرای نمای ساختمان و … در چند جبهه کاری هستند.

استاندار  هرمزگان در ادامه از محور ارتباطی سیاهو بازدید کرد.

این جاده ارتباطی به طول ۱۴.۵ کیلومتر در دست تعمیر و تعریض است و عملیات اجرایی فاز اول آن به طول سه کیلومتر  با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

فاز دوم این جاده ارتباطی به طول سه کیلومتر نیز در دست اجراست که تکمیل این مسیر و همچنین احداث ابنیه آن نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بر اساس روند فعلی این پروژه، تا کنون ۸۰درصد خاکریزی و۷۰ درصد ابنیه کل مسیر اجرا شده است و روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر از ادامه مسیر سیاهو به بخش احمدی نیز به اتمام رسیده است.

استاندار هرمزگان در بازدید از پروژه اجرای خط انتقال آب و شبکه اصلی آبیاری اراضی روستای سغ از توابع شهرستان بندرعباس بر تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد.

استاندار هرمزگان همچنین در این بازدید دستور داد منابع ۲۰میلیاردتومانی برای تکمیل این طرح به زودی تخصیص یابد.

این طرح در مساحت ۲۷۷هکتار در قالب سه مزرعه برای تامین آب مورد نیاز ۳۰۰بهره بهره بردار بخش کشاورزی اجرایی می شود.

تا کنون چهارهزار متر لوله پلی اتیلن و فلزی، ۱۱کیلومتر لوله ۲۵۰میلی متر برای توزیع آب چشمه بتنگ، ۲۶۰۰متر لوله ۱۶۰ میلی متر به منظور توزیع آب چاه اجرا شده است.

همچنین با توجه به وجود اختلاف ارتفاع زیاد در مسیر خط انتقال آب چشمه بتنگ و فشار کاری لوله، پنج عدد حوضچه فشارشکن و ۳۵ عدد حوضچه آبگیر در دشت سغ احداث می شود.

۱۱کیلومترجاده دسترسی چشمه بتنگ و خط انتقال نیز در این طرح اجرا شده است.

استاندار هرمزگان همچنین از پروژه سد زاکین بازدید کرد.

وی در این بازدید به فرماندار بندرعباس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دستور داد به صورت هفتگی میزان پیشرفت پروژه را بررسی و گزارش کنند.

استاندار هرمزگان همچنین به معاون عمرانی استانداری دستور داد موانع احصا شده برای تکمیل پروژه را به منظور بهره برداری از این پروژه در هفته دولت برطرف کند.

سد زاکین دارای مخزن ۵.۵میلیون متر مکعبی است که ۴۵ متر ارتفاع دارد و  طول تاج آن نزدیک به ۱۸۰ متر است و تا کنون ۳۰میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و با دستور استاندار هرمزگان قرار است ۲۰میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه تخصیص پیدا کند.

با بهره برداری از این سد، آب شرب روستاها و اراضی۳۵۰ هکتاری باغی و زراعی پایین دست این سد تامین می شود.
دکتر فریدون همتی پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان بندرعباس با اشاره به بازدید از روند احداث بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس، عنوان کرد: در این پروژه بزرگ و بسیار مهم، همه کارها به گونه جهادی و فوق‌العاده انجام شده و پروژه بدون توقف، پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: از لحاظ تامین مالی این پروژه، هم سال گذشته اقدامات لازم انجام شد و هم برای سال جاری، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا طبق برنامه، فاز نخست این بیمارستان، شامل ۲۲۰ تخت‌خواب تا شهریور ماه سال جاری آماده بهره‌برداری شود و در نهایت این بیمارستان در همه بخش ها تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از قطعات دو و سه بلوار ساحلی شرق بندرعباس، افزود: این بلوار از پروژه‌های بزرگ در کشور است و دارای ویژگی‌های خوب به لحاظ طول و عرض، لاین های تندرو و کندرو، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و فضای سبز مناسب است که پیشرفت خوبی دارد و طبق برنامه‌ریزی تا پایان تیر ماه و اوایل مرداد ماه سال جاری، فاز نخست این پروژه باید به نتیجه برسد و آماده بهره‌برداری شود.

همتی با اشاره به بازدید از ساماندهی قایق های صیادی در بندر صیادی شیلات در بندرعباس، تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت مارینا در شهر بندرعباس به زودی آغاز و قایق های تفریحی و گردشگری دریایی در این قالب ساماندهی می‌شوند و این پروژه از مولفه‌های مهم برای شهر بندرعباس خواهد بود.

وی با اشاره به بازدید از جاده سیاهو، گفت: این جاده با انشعاب از بزرگراه بندرعباس – سیرجان، تا سیاهو در حال احداث است و روستاهای اطراف را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از طرح آبیاری تحت فشار در روستای سغ، خاطرنشان کرد: این طرح ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همتی با اشاره به بازدید از سد زاکین، اظهار داشت: این سد دارای مخزن پنج و نیم میلیون مترمکعبی، ارتفاع ۴۵ متر و طول تاج ۱۸۰ متر است و در تامین آب شرب روستاها و همچنین ۳۵۰ هکتار زمین های کشاورزی و باغات پایین دست این سد و تغذیه سفره های آب زیرزمینی نقش مهمی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این بازدید، دستورات جدید برای تسریع در کار و رفع موانع پیمانکار این پروژه صادر شد و طبق برنامه، این سد تا هفته دولت سال جاری باید به بهره‌برداری برسد که در منطقه سیاهو، تحول خوبی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا