آمادگی برای همکاری در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به عمان/سفیر عمان: از توسعه روابط تجاری با ایران از طریق استان هرمزگان استقبال می‌کنیم

استاندار هرمزگان بر لزوم ترسیم نقشه راه عملیاتی توسعه تجارت میان دو کشور ایران و عمان از طریق استان هرمزگان، تاکید کرد.

دکتر فریدون همتی در دیدار با سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همسایگی و مرزهای آبی مشترک ایران و عمان، از طریق استان هرمزگان و ارتباط نزدیک و صمیمانه دو کشور، عنوان کرد: علاقه‌مند به افزایش همکاری‌ها به ویژه در زمینه تبادل کالا و تجارت با عمان، در هرمزگان هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا نیاز است، نقشه راه خوبی ترسیم و عملیاتی و نشست های اتاق های بازرگانی نیز به صورت منظم برگزار و توانمندی‌ها تبادل شود.

استاندار هرمزگان خواستار فعال شدن و راه‌اندازی بازارچه‌های مشترک مرزی ایران و عمان در استان هرمزگان شد و افزود: تجار و بازرگانان دو کشور می‌توانند از این طریق با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

همتی ضمن ارائه پیشنهاد فعال کردن خط کشتیرانی بین بنادر هرمزگان با کشور عمان، بر لزوم تسهیل رفت و آمد لنج ها برای تجارت کالا به ویژه از بنادر سیریک و جاسک به عمان تاکید کرد.

وی گفت: در شهرک صنعتی دو هزار هکتاری جاسک نیز، سرمایه‌گذاران کشور عمان می‌توانند حضور و فعالیت داشته باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، آماده همکاری با سرمایه‌گذاران کشور عمان هستیم.

همتی اظهار داشت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به عمان از دیگر ظرفیت‌ها برای همکاری است که باید فعالانه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: نشست فعالان سرمایه‌گذاری دو کشور برای معرفی ظرفیت‌ها باید برگزار شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در مجموع ظرفیت‌های خوبی در استان هرمزگان وجود دارد که می‌تواند موجب اقدامات خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عمان شود.

*از توسعه روابط تجاری با ایران از طریق استان هرمزگان استقبال می‌کنیم*

ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و عمان، عنوان کرد: از توسعه روابط تجاری با ایران از طریق استان هرمزگان استقبال می‌کنیم و همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش می‌کنیم، تجار و بازرگانان دو کشور با هم ارتباط خوب و نزدیک داشته باشند و منافع دو طرف تامین شود.

سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همچنین آماده همکاری با سرمایه‌گذاران ایرانی برای حضور و فعالیت در کشور عمان هستیم.

*لزوم راه اندازی مجدد دفتر تجاری عمان در بندرعباس*

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان نیز در این دیدار با بیان اینکه راه اندازی مجدد دفتر تجاری عمان در بندرعباس تاثیر مهمی در مراودات تجاری ما با این کشور خواهد داشت، گفت: خواهان فعالیت دوباره این دفتر در بندرعباس هستیم.

وی افزود: مراودات تجاری بین عمان و استان هرمزگان می تواند با ایجاد زیرساخت ها و ساز و کارهای حمایتی به بالاترین سطح خود برسد که در وهله اول احیای دوباره دفتر تجاری عمان در بندرعباس امری ضروری به نظر می رسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه اتاق بازرگانی بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات نمایندگان خدمات شایانی را تقدیم جامعه اقتصادی استان کرده است به راه اندازی دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی استان هرمزگان در بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک به دستور استاندار هرمزگان اشاره کرد و افزود: فعالیت این دفتر ها از سال گذشته آغاز شده و می توانند اسناد را تایید نمایند.

سعید شعبان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس نیز در این دیدار، پیرامون لزوم صدور مجوز حمل مواد غذایی برای شناورهای چوبی شهرستان جاسک به مقصد بنادر کشور عمان رایزنی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا از ورود لنج های چوبی حامل مواد غذایی شهرستان جاسک به بنادر عمان جلوگیری می شود و این مقوله لنج داران این شهرستان را برای امرار معاش با مشکل مواجه ساخته است و نیاز است که با بررسی بیشتر در راستای رفع این مشکل تلاش کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا