تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پروژه های عمرانی از محل اعتبارات متوازن ملی/ضرورت افزایش اعتبارات ابلاغی توسعه سواحل مکران/لزوم افزایش سقف اعتباری ردیف توسعه ابوموسی/ضرورت تخصیص منابع اعتباری برای مقابله با کرونا در استان

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، جهت پیگیری تخصیص بیشتر اعتبارات به استان، با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان پس از این دیدار، با بیان اینکه منابع استان از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران در سال جاری نزدیک به ۵۰۰میلیارد تومان است، اظهار داشت: ۳۸۳میلیارد تومان از منابع پروژه های مربوط به توسعه سواحل مکران از محل اعتبارات استانی و بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان نیز مربوط به پروژه‌های ملی است.
دکتر همتی، ابلاغ و تخصیص کامل اعتبارات پروژه های پیشنهادی استان از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن ملی و اعتبارات مربوط به ردیف توسعه سواحل مکران را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به اهمیت توسعه در این منطقه، ۱۰۰درصد اعتبارات ابلاغی می بایست تخصیص پیدا کند و علاوه بر این، اعتبارات این یخش با استفاده از مکانیزم بند (ط) ماده ۲۸ قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت به میزان ۲هزارمیلیارد ریال افزایش پیدا کند.
استاندار هرمزگان همچنین خواستار مستثنی قراردادن ردیف اعتباری توسعه سواحل مکران از قانون کسر پنج درصد اعتبارات توازن از سرجمع اعتبارات شد و با اشاره به ضرورت افزایش سقف اعتباری و تخصیص کامل ردیف توسعه ابوموسی، گفت: به منظور تامین امنیت ملی، برقراری تردد هوایی و دریایی، جابجایی بار و مسافر و همچنین تأمین ملزومات و مایحتاج زیرساخت‌های این جزیره مهم و استراتژیک، اعتبارات این ردیف نیز باید به صورت کامل تخصیص داده شود.
وی در این دیدار به شرایط قرمز شیوع کرونا در استان هرمزگان نیز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به وضعیت قرمز در استان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، ظرفیت بیمارستانی و کادر درمان استان به طور کامل در اختیار گرفته شده است اما مداخله و امداد لازم به ویژه در خصوص تأمین فوری ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و پرداخت هزینه های تأمین دارو و لوازم مصرفی بیماران و مهیا سازی بیمارستان صحرایی برای مقابله مؤثر با شرایط پیش رو یک ضرورت محسوب می شود.
استاندار هرمزگان گفت: دکتر نوبخت در این دیدار، دستورات لازم را در خصوص تخصیص منابع اعتباری برای مقابله با کرونا و افزایش اعتبارات مربوط به آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی صادر کرد.
نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست حضور داشتند
دکتر فریدون همتی پس از نشست با حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، عنوان کرد: هدف از این جلسه پرداخت تسهیلات به پروژه ها و طرح های صنعتی و معدنی در دست اجرا در استان به خصوص طرح کنسانتره آهن هماتیتی شرکت پدیده کاوش ایرانیان و طرح توسعه گندله سازی شرکت مادکوش بود که این دو طرح بزرگ در راستای تکمیل زنجیره فولاد در هرمزگان در حال اجرا هستند.
وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد، بانک صنعت و معدن، تسهیلات سرمایه در گردش را به پروژه کنسانتره شرکت پدیده کاوش و همچنین پروژه های توسعه ای شرکت مادکوش، پرداخت کند.
همچنین در این جلسه که خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان نیز حضور داشت، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، بیان داشت: تاکنون توسط بانک صنعت و معدن، اعتباری بالغ بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال به ۳۶ پروژه بزرگ و متوسط صنعتی در استان هرمزگان پرداخت شده و از این ۳۶ پروژه، ۳۱ پروژه به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا