تاکید استاندار هرمزگان بر تسریع در تکمیل دو پروژه بزرگ بلوار ساحلی شرق بندرعباس و بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس در بازدید از این پروژه‌ها

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از دو پروژه بزرگ بلوار ساحلی شرق بندرعباس و بیمارستان 531 تخت‌خوابی بندرعباس، دستورات لازم را به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها صادر کرد.

دکتر فریدون همتی در ابتدای این بازدیدها به بلوار پردیس رفت و روند اجرایی پروژه پل در حال احداث در منطقه نایبند شمالی را از نزدیک مورد رصد قرار داد.

هم اکنون عرشه این پل ۱۶۵ متری که با حتساب رمپ ها ۳۳۰متر طول و ۱۸ متر عرض دارد، به طور کامل اجرا شده و در مرحله جدول کاری است و راست گردان پل نیز در مرحله خاکریزی و زیرسازی است.

با تأکید استاندار هرمزگان در این بازدید مقرر شد طی کمتر از یک ماه آینده این پروژه که  تکمیل آن نیازمند نزدیک به ۵۰۰میلیاردریال اعتبار است به اتمام برسد.

بر اساس دستور دیگر استاندار هرمزگان، شهرداری مکلف شد به منظور بهبود منظر این پروژه، نسبت به لایروبی خور نایبند که این پل برفراز آن احداث شده است اقدام کند.

استاندار هرمزگان پس از آن به شرق بندرعباس رفت و از پروژه بلوار ساحلی در این منطقه در حال توسعه بازدید کرد.

این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار و مهم برای استاندار هرمزگان محسوب می شود که به صورت متناوب و در بازه زمانی منظم به منظور کنترل روند پیشرفت پروژه از آن بازدید می کند، پروژه ای که هم اکنون سه پیمانکار در قطعات مختلف آن مشغول به کار هستند و تا کنون نزدیک به ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این بازدید، دکتر همتی ضمن رضایت نسبی از عملکرد اجرایی پروژه، به معاون عمرانی شهرداری بندرعباس دستور داد به منظور تسریع در روند اجرایی، پیمانکاران جدیدی را نیز بکار گیرند.

در اجرای این بلوار که به منظور توسعه گردشگری و دسترسی آسان به سواحل شرق بندرعباس طراحی شده، ۲۲دهنه پل با ابعاد بزرگ طراحی شده است که در مرحله اجرای دال، کوله و زیرسازی است و چهار دهنه پل نیز به طور کامل اجرا شده است.

این پروژه که با حمایت های استاندار هرمزگان و پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بندرعباس به طول ۲۴ کیلومتر شامل لاین های مختلف تندرو، کندرو، لاین دوچرخه سواری، پیاده روی، فضای سبزو نورپردازی منحصر به فرد در حال اجراست، پروژه‌ای بزرگ و کم نظیر است که تنها در مرحله نخست نیازمند اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و با تلاش شبانه روزی مجموعه عوامل حتی در ایام تعطیل، این امیدواری وجود دارد که طبق برنامه زمانبندی به بهره برداری برسد.

به موازات اجرای این پروژه، با پیگیری استاندار هرمزگان و حمایت های وزیر راه و شهرسازی، مطالعه ۷۰۰هکتار از اراضی شرق بندرعباس برای ایجاد منطقه شهری جدید در بندرعباس در حال انجام است که تحقق آن می تواند تحول و توسعه را در این منطقه به ارمغان بیاورد.

همچنین طی بازدید پیشین استاندار هرمزگان و دستور اکید وی، بزرگترین میدان کشور در محلی که مشرف به جزیره هرمز است نیز در حال ساخت است که یک لاین خروجی آن به دانشگاه هرمزگان منتهی و لاین دیگر آن در امتداد بلوار ساحلی به سمت میناب احداث می شود.

در طراحی کم نظیر بلوارساحلی شرق بندرعباس، بزرگترین پارک شهری بندرعباس در طول این مسیر و با عرض بیش از ۲۵۰متر در مرحله انعقاد قرارداد است که با بهره برداری از آن، یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری کشور در بندرعباس ایجاد خواهد شد که ساکنان محلی و گردشگران سایر مناطق کشور می توانند در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

مقصد بعدی بازدیدهای استاندار هرمزگان، بررسی روند پیشرفت بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس بود که طی ماه های اخیر به دلیل اهمیت ویژه ای که برای استاندار داشته است، همواره مورد پایش میدانی قرار گرفته است.

با پیگیری استاندار هرمزگان و پس از نشست اخیر وی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تأمین اعتبار پروژه انجام شده است و طی این بازدید مقرر شد فعالیت تیم های اجرایی به صورت شبانه روزی تداوم پیدا کند.

دکتر همتی در بازدید از تمام طبقات این بیمارستان به نماینده ویژه خود دستور داد نسبت رفع موانع و مشکلات پیش رو در اسرع وقت اقدام کند.

این پروژه شامل ۵۳۱ تخت بیمارستانی است که به دلیل شرایط قرمز کرونایی و با تأکید استاندار هرمزگان، بهره برداری از فاز نخست این بیمارستان  به ظرفیت ۳۰۰ تخت شامل کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه های تخصصی، اتاق های بستری، اتاق های جراحی، CCU ، ICU ، سالن آمفی تئاتر، اورژانس، بخش های جراحی و آنژیوی قلب، بخش کودکان و بخش زنان تا اواخر شهریورماه در دستور کار است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا