سهمیه ویژه برای تامین برق صنایع استان هرمزگان در نظر گرفته شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: ضروری است وزارت نیرو با اتخاذ تدابیر مناسب مشکل تامین برق صنایع هرمزگان را با اختصاص سهمیه ویژه رفع کند.

دکتر ایرج حیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، با محوریت تامین برق صنایع فولادی و سیمان استان، با اشاره به اهمیت تامین برق این صنایع، عنوان کرد: غیر فعال بودن واحدهای بزرگ فولادی و سیمانی چالش های بسیاری برای کشور و هرمزگان در زمینه تولید محصولات فولادی، سیمان و اشتغال ایجاد می کند.
وی در همین خصوص، فزود: غیرفعال بودن واحدهای بزرگ فولادی و سیمانی تاثیر مستقیم بر روی زندگی مردم، پروژه های عمرانی و ساخت و ساز ها ایجاد خواهد کرد و باعث افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت وسازها و ایجاد بازار سیاه در بازار این محصولات خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاهی که هرمزگان در اقتصاد ملی و کم اثر کردن فشار تحریم ها با ارز آوری که صنایع فولادی برای کشور دارند، ضروری است در اعمال خاموشی های هرمزگان در بخش خانگی و صنایع فولادی و سیمانی از سوی وزارت نیرو تجدید نظر اساسی شود.
حیدری افزود: برخی صنایع مستقر در هرمزگان و همچنین برخی دستگاه های اجرایی کارکرد ملی دارند و ضروری است تامین برق آنها جز سهمیه هرمزگان محسوب نشود و برق دستگاه ها و صنایع ملی جداگانه تامین شود و در این خصوص استثنا قائل شوند تا صنایع هرمزگان در تامین برق با چالش مواجه نشوند.
وی افزود: خلل در تامین برق صنایع هرمزگان در هفته های اخیر آسیب جدی به بخش تولید این صنایع وارد کرده است و ضروری است وزارت نیرو با اتخاذ تدابیر مناسب مشکل تامین برق صنایع هرمزگان را با اختصاص سهمیه ویژه رفع کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: عدم تامین برق صنایع تبعات بسیاری در حوزه تولید و اشتغال به همراه دارد و اثر مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت.
حیدری گفت: صنایع در حوزه مقابله با ویروس کرونا با انجام مسئولیت های اجتماعی همواره پیشگام بوده اند و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های کشور را در شرایط کنونی صنایع فولادی تامین می کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل