خوش به حال “حمید نعمت‌الله”

مجتبی اردشیری

ماه رمضان ۲ سال پیش، در یک بعدازظهر، “حمید نعمت‌الله”، پیرو قول‌وقرار قبلی تماس گرفت و اطلاعات اولیه فیلم جدیدش را داد.
می‌خواست برای اولین بار نام “قاتل و وحشی” و تاریخ شروع فیلم‌برداری که ۲ ماه بعدش بود، رسانه‌ای شود.کمی حرف زدیم.در پایان صحبت، گفت موقع افطار، من، همسرم، پدرم و مادرم برای خودش و کار جدیدش دعا کنیم.
فکر کردم طبق عادت معمول، درخواست التماس دعا دارد اما‌ وقتی اصرار او را دیدم، پرسیدم مگر‌ قرار است اتفاقی بیفتد؟ گفت : خدا کند بگذارند سر این فیلم، آب خوش از گلویمان پائین برود.
گذشت و طبق وعده او، فیلم‌برداری، ۲ ماه بعد شروع نشد.وعده ساخت به نیمه‌های آبان ۹۷ موکول شد.این تاریخ هم محقق نشد تا کار بالاخره حوالی ۱۰ شهریور ۹۸ کلید بخورد یعنی حدود ۱۳ ماه دیرتر از آن‌چه قرار بود.
در اثنای فیلم‌برداری، کار به تعطیلی خورد و تازه در بحبوحه رساندن فیلم‌ها به جشنواره، سروکله مشکل مالکیت پیدا شد و فیلم، خیلی راحت، از حضور در جشنواره منع شد.
امسال خبر خوب رسید که مشکل مالکیت فیلم رفع شده و زمینه‌های حضور فیلم در جشنواره فراهم است.قرار بود یکی‌ از متفاوت‌ترین ساخته‌های چند سال اخیر سینمای ایران، سوگلی و برگ‌ برنده جشنواره امسال باشد.همه چیز برای او، برای سینمای ایران و برای همه ما، آماده یک افتخار آفرینی دیگر بود که باز هم مشکل دیگری خلق‌از‌عدم شد و همان بازی بچگانه موهاش نبود، گوشش بود . . .
و حالا برایم ملموس شده که کارگردان‌ محبوب ما، چرا آن روز می‌خواست برای خودش و کار جدیدش دعا شود؛ من، ضمیرم از بابت انجام آن رسالت، آرام‌آرام است اما این روزها خیلی به او غبطه می‌خورم.او، از همان زمان، این روزها، این آدم‌ها و این شکل تفکر واپس‌گرا را می‌دید و دست‌شان را می‌خواند.خوش به حالش . . .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا