دست‌های پشت پرده حراج فرهنگی تهران!

هم سید بود و هم نام خانوادگی‌اش بهشتی بود. البته یک پسوند شیرازی هم داشت که در اوایل انقلاب آن را بیان نمی کرد. برای همین وقتی به رادیو و تلویزیون رفته بود و سمت گرفته بود به علت موهای بورش و مشابهت فامیلی با شهید بهشتی شایعه بود که پسر ایشون از زن آلمانی شهید بهشتی است. مرد عصا عقابی نه این شایعه را تکذیب می کرد و نه تائید شاید یکی از عوامل رشد و ترقی اش هم همین شایعه بوده است.

به گزارش اشکان نیوز ، از اول وارد صدا وسیما شد و دوست داشت که یک مدیر فرهنگی باشد اما بعد از چهل سال و دارا بودن سمت‌های مختلف در صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی و فرهنگستان هنر و بنیاد سینمایی فارابی تبدیل شده است به مافیای پشت پرده فرهنگی تا مدیر فرهنگی این روزها به بهانه افتضاح حراج تهران و حمایت دست‌های پشت پرده از هنرمندی که توسط ۲۳ زن متهم به تجاوز شده است بازهم اسمش بر سرزبانها افتاده است.

در حالی که این معرکه گردانی جدید را به نسل بعد خود سپرده و خودش بیشتر پرده نشینی می کند. مسیح بهشتی فرزند محمد بهشتی که عضو شرکت حراج تهران است و دو نفر دیگر که نقش مؤثری در این حراج دارند مرتضی کاظمی و علیرضا سمیع آذر هستند.

با نگاهی به شبکه‌های شرکتی این سه نفر و ارتباطاتشان با افراد مختلف شاید بتوان کمی بر پستوهای تاریک این مافیا نورافشانی کرد، سید مسیح بهشتی علاوه بر عضویت در شرکت حراج تهران در شرکتی دیگر با نام سه سین مسیر تجارت تجارت آسیا با محمد مرادخانی پسر علی مراد خانی معاون سابق هنری وزارت ارشاد و و مرد پشت پرده حوزه موسیقی کشور شراکت دارد.

مرتضی کاظمی البته شبکه ای پیچیده ای دارد وی که در ۱۳ شرکت عضو هیئت مدیره بوده است در شرکت‌هایی مثل نرم افزاری پویا مهر با افرادی مثل حسن بنیان ریاست سابق حوزه هنری، سمیع الله مکارم حسینی و سید محمد حسین حجازی پسر سید اصفر حجازی بیت رهبری حضور داشته است و این هر دو نفر آخر جزو افرادی هستند که سابقه شراکت با ابر مفسد اقتصادی مهدی جهانگیری دارند.

در شرکت خدمات مدیریت آمایش جهان هم با سید محمد شیرازی هم شرکت است و به واسطه شرکت آتی توسعه آریا نوآور هم به عباس ایروانی یکی دیگر از متهمین کلان اقتصادی می رسد در هنر بان آپادانا با محمد علی زم و در خانه کتاب و ادبیات ایران با احمد مسجد جامعه ای و مسعود کرباسیان، در شرکت کمک به توسعه فرهنگ و هنر با علی جنتی و در هنر فردا با سمیع آذر و محمد بهشتی و در موسیقی هنر فردا با علی مرادخانی علی عسگری و سید محمد بهشتی و در بنیاد فرش رسان عرب زاده با پیروز حناچی شهردار تهران و سعید اوحدی ریاست بنیاد شهید که به واسطه وی نیز حلقه ارتباطی دیگری با مهدی حهانگیری داردعلی رضا سمیع آذر نیز به واسطع شرکت توسعه گردشگری سبا نگارستان با شرکت هنری عظام هنر متعلق به عباس ایروانی و همچنان با محمد بهشتی و عرفان محمد کاظمی پسر مرتضی کاظمی هم شرکت هستند.

یکی از مهم ترین حلقه ارتباطی وی ارتباط با علی اسلامی بیدگی و به واسطه با شرکت سرمایه گذاری پارس آرین است که به واسطه آن با مهدی جهانگیری، رانت خواز بازار کنجاله مسعود مدلل، حمید رضا هاشمی نیا سها مدار اصلی سامسونگ و مجید قاسمی و بانک پاسارگاد متصل است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا